Taloushallintoliiton edunvalvonta

Valvomme puolestasi sinun, yrityksesi ja koko taloushallintoalan etuja.

Edunvalvonnassamme keskitymme siihen, että yrityksillä ja tilitoimistoilla on mahdollisuus tehokkaaseen ja laadukkaaseen taloushallintoon. Tässä ovat tarpeen esimerkiksi tehokkaan taloushallinnon mahdollistava lainsäädäntö, sujuvat standardit ja toimivat julkishallinnon digiratkaisut.

Yrityksillä, tilitoimistoilla ja henkilöstöllä on oltava ennustettava ja oikeusvarma toimintaympäristö. Lainsäädännön muutosten ja tuomioistuinratkaisujen on oltava kohtuudella ennakoitavissa ja viranomaistoiminnan kohtuuden rajoissa.

Taloushallintoliitolla on jäsenten valitsema hallitus ja hallituksen nimeämät asiantuntijaryhmät, joissa on edustettuna kokeneita asiantuntijoita muun muassa erilaisista ja erikokoisista tilitoimistoista, Verohallinnosta ja ohjelmistotaloista. Jokainen näkemyksemme ja lausuntomme käy tämän mankelin läpi.

Olemme vuosittain mukana noin 40:ssä viranomaishankkeessa. Parhaimmillaan edunvalvontatyö on tiivistä yhteistyötä henkilöstömme sekä vapaaehtoisten taloushallinnon ammattilaisten kanssa. Me nostamme esille teemoja ja avaamme kanavia viranomaisiin, taloushallinnon ammattilaiset tuovat käytännön asiantuntemuksen.

Onko sinulla kysyttävää edunvalvontaamme liittyen?

Uusimmat sisällöt edunvalvonnasta

04.01.2021
Verohallinto – rakas vihollisemme
Tilitoimiston asiantuntijalle voisi olla hyvä ratkaisu tehdä urakierto Verohallinnossa, jolloin Verohallintoon välittyisi ymmärrystä tilitoimistoalan tarpeista ja tunteista.