Webinaari tilinpäätöstietojen ilmoittaminen ja kaupparekisteristä poistaminen
Kattava tietopaketti kaupparekisterin tilinpäätöstietojen ilmoittamisesta ja yritysten poistomenettelystä – webinaarin tallenne katsottavissa
Järjestimme 27. syyskuuta 2024 webinaarin yhdessä PRH:n ja Verohallinnon kanssa, jossa jaettiin tietoa pakollisten tilinpäätöstietojen ilmoittamisen tavoista kaupparekisteriin sekä niistä toimenpiteistä, joihin viranomaiset ryhtyvät, jos tilinpäätöstietoja ei ilmoiteta. Webinaarin tallenne on nyt katsottavissa.
ohjelmisto koodi
Selvitys: arvonlisäveron nosto 25,5 prosenttiin aiheuttaa useita haasteita ohjelmistoille
Arvonlisäverokannan muutos desimaalimuotoiseen 25,5 prosenttiin on lakiesityksen mukaan tarkoitus saattaa voimaan jo 1. syyskuuta 2024. Näin nopea aikataulu tulee hyvin todennäköisesti aiheuttamaan viivästyksiä laskutukseen. Kyselyissä ja ohjelmistotalojen keskustelutilaisuudessa selvisi, että muutos aiheuttaa monia erilaisia haasteita. Taloushallintoliitto on lähettänyt lausuntonsa asiasta Valtiovarainministeriölle.
Helsinki Kamppi
Yleinen arvonlisävero nousee 1.9.2024 – lakiesitys alimman arvonlisäverokannan nostosta annettaneen syyskuun lopulla
Valtiovarainministeriö on lähettänyt lausuntokierrokselle lakiesitysluonnoksen, jonka mukaan yleisen arvonlisäverokannan nosto 25,5 prosenttiin tulisi voimaan 1. syyskuuta 2024. Mikäli hallitus pysyy linjauksessaan ja eduskunta päättää korotuksesta ehdotuksen mukaisesti, on järjestelmien ja käytänteiden oltava valmiina jo syksyn alkaessa.