Kumppanisisältö

Tutustu taloushallintoalaa palveleviin yrityksiin ja yhteisöihin. Hyödynnä yhteistyöjäsenten tarjoamat hintaedut. Rakenna vahva verkosto.

maksutapahtuma euro
17.01.2024 Kumppanisisältö
Reaaliaikainen maksuliikenne – uutta ajattelua tilitoimistoon
Reaaliaikainen maksuliikenne on vauhdilla yleistymässä. Tämä haastaa taloushallintoa pohtimaan, mikä on sen rooli reaaliaikaisen maksu- ja talousdatan käsittelijänä. SEPA-tilisiirtojen rinnalle ovat nopeasti tulossa SEPA-pikasiirrot, jotka välitetään 36 maan euromaksualueella sekunneissa saajan tilille asti. Pian voimaantuleva SEPA-pikamaksuasetus tulee edistämään reaaliaikamaksamisen siirtymää, sillä sen mukaan kaikkien pankkien on tarjottava SEPA-pikasiirtoja myös yritysten käyttämissä maksukanavissa lyhyellä siirtymäajalla.
16.01.2024 Kumppanisisältö
Rahanpesulain noudattaminen vaatii tilitoimistoilta opiskelua ja toimintamallien kehittämistä
Rahanpesulaki tiukkeni viime vuonna ja sen valvontaa on myös kiristetty viime vuosina. Tilitoimistoihin tehtyjen tarkastusten perusteella tilitoimistoilla on vielä paljon tekemistä noudattaakseen lain kirjainta täydellisesti. Netvisor KYC teki viime syksynä tutkimuksen, jossa kysyttiin yrityksiltä, miten lain velvoitteita noudatetaan. Aluehallintoviraston tarkastusten ja kyselyn tulosten perusteella tilitoimistoilla on paljon epätietoisuutta ja vääriä luuloja lain noudattamisesta.
14.03.2023 Kumppanisisältö
Automatisoi itse omat rutiinisi – ryhdy kansalaiskehittäjäksi
Miltä kuulostaisi, jos joku muu hoitaisi puolestasi taloushallinnon töissä usein toistuvat rutiinit, kuten tiedostojen lataamisen, taulukoiden muokkaamisen, tietojen syöttämisen järjestelmästä toiseen tai aineistopyyntöjen lähettämisen sähköpostilla? Heli Kortesalmi ja Anna Sivonen Haaga-Helian Älykkään automaation osaamiskeskus -hankeesta kertovat, miten toistuvia töitä voi automatisoida ja säästää työaikaa.