PHT-opas

Tästä oppaasta saat tärkeimmät tiedot PHT-tutkinnosta ja PHT-pätevyyden ylläpidosta.

Hae ja ilmoittaudu PHT-tutkintoon

PHT prosessi kuva 2024

Hakeutuminen PHT-tutkintoon on kaksivaiheinen. Hyväksytty hakemus on voimassa 3 vuotta. Kun hakemuksesi on hyväksytty, sinun pitää ilmoittautua erikseen PHT-tenttiin verkkokaupassamme. Ilmoittautuminen PHT-tenttiin avautuu helmikuussa 2024.

Jos aiot osallistua PHT-tenttiin vuonna 2024, lähetäthän hakemuksen 30.huhtikuuta 2024 mennessä. Lähettämällä hakemuksen viimeistään 30.4. varmistat, että se ehditään käsitellä ennen tentin ilmoittautumisajan päättymistä. Jos hakuvaatimukset täyttyvät selvästi kohdallasi, voit lähettää hakemuksen myös myöhemmin.

Seuraathan sähköpostiasi hakemuksen lähettämisen jälkeen mahdollisten lisätietopyyntöjen varalta. Myös tieto hyväksytystä hakemuksesta tulee sähköpostiisi.

Vuoden 2024 PHT-tenttiin voi ilmoittautua verkkokaupassamme 12. elokuuta 2024 asti.

Miten haen suorittamaan PHT-tutkintoa?

1. Tutkintohakemus lähetetään Taloushallintoliiton sivujen kautta Oma TAL -palvelussa. Kirjaudu oma TALiin täältä. Jos sinulla ei ole käyttäjätunnusta, paina nappia Rekisteröidy ja luo itsellesi tunnus. Jos et muista salasanaasi, paina Salasana hukassa -painiketta.
    Jos kirjautuminen ei onnistu, ole yhteydessä osoitteeseen asiakaspalvelu@taloushallintoliitto.fi.
  2. Napsauta vasemmasta sivupalkista Hae tutkintoon.
  3. Napsauta hakemussivulla Hae tutkintoon -painiketta.
  4. Tarkista ja tallenna yhteystietosi (työnantajatieto ei ole pakollinen) ja täytä hakemustiedot.

Jos koulutusvaatimus ei täyty kohdallasi, täytä ja lähetä hakemus ohjeiden mukaisesti. Hakemuksesi käsitellään ja olemme sinuun yhteydessä, jos tarvitsemme lisätietoja. Voit myös halutessasi laittaa lisäperusteluja hakemuksellesi osoitteeseen asiakaspalvelu@taloushallintoliitto.fi.

Jos työkokemusvaatimus ei täyty kohdallasi, haet mukaan erityisen syyn perusteella. Täytä hakemukseen yksityiskohtaiset perustelut siitä, miksi sinun pitäisi päästä suorittamaan PHT-​tutkintoa. Hakemuksesi käsitellään ja olemme sinuun yhteydessä, jos tarvitsemme lisätietoja.
  5. Lähetä hakemus napsauttamalla Lähetä hakemus -painiketta.
    Saat vahvistusviestin sähköpostiisi pian hakemuksen lähetyksen jälkeen (viestin saapumisessa voi kestää 5 minuuttia).

Miten ilmoittaudun PHT-tenttiin verkkokaupassa?

Tenttiin voi ilmoittautua vasta, kun hakemus PHT-​tutkintoon on hyväksytty. Voit ilmoittautua tenttiin verkkokaupassamme. Linkki verkkokauppaan löytyy hakemuksen sähköpostivahvistuksesta ja alta:

Ilmoittautumisen yhteydessä pääset valitsemaan muun muassa,

• osallistutko tenttiin etänä vai CertyHubin tiloissa pääkaupunkiseudulla
  • haluatko tenttikysymykset suomeksi (oletus) vai ruotsiksi käännettynä.

Lisää ”PHT-​tentti 2024” ostoskoriisi ja siirry kassalle. Täytä laskutus-​ ja osallistujatiedot ja napsauta Lähetä tilaus.

Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Voit tarkastella lähettämiäsi osallistujatietoja Omien tietojen kohdasta Tilaukset.

Kuva Tilaukset