Palkkahallinto, Työoikeus

PHT-tentti 2024

Ilmoittaudu vuoden 2024 PHT-tenttiin! Tentti järjestetään 13. syyskuuta 2024 klo 9–14. Tenttiin voi ilmoittautua sen jälkeen, kun tutkintohakemus on lähetetty ja hyväksytty. Jos aiot suorittaa PHT-tentin vuonna 2024, lähetäthän hakemuksen 30. huhtikuuta 2024 mennessä. Näin varmistat, että se ehditään käsitellä ennen tentin ilmoittautumisajan päättymistä. Jos hakuvaatimukset täyttyvät selvästi kohdallasi, voit lähettää hakemuksen myös myöhemmin.

Kirjaudu sisään hakeaksesi tutkinnon suoritusoikeutta tai ilmoittautuaksesi tenttiin. Tenttiin voi ilmoittautua vain jos hakemus tutkintoon on hyväksytty.

Osallistumismuoto

Lähi- ja etätoteutus

Alkaa

13.09.2024 09:00

Päättyy

13.09.2024 14:00

Ilmoittaudu viimeistään

09.08.2024 23:00

CertyHub, Espoon testikeskus

Etäosallistuminen

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

259€ ( ei alv )

Lähiosallistuminen

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

259€ ( ei alv )

Peruutusehdot:

Ilmoittautumisen tenttiin voi perua kuluitta viimeistään kaksi viikkoa ennen tenttiä. Sen jälkeen tulleista peruutuksista veloitamme 50 %. Jos ilmoittautumista ei peruuteta lainkaan tai se tehdään tenttipäivänä, veloitamme koko tenttimaksun. Jos joudut peruuttamaan tenttiosallistumisen sairastumisen takia, voit peruuttaa osallistumisen maksutta lääkärintodistusta vastaan koska tahansa.

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

Tentti koostuu työoikeuden ja palkanlaskennan sekä ennakkoperinnän ja sosiaalivakuuttamisen tehtävistä. Kummankin osion paino tentistä on 1/2. Kumpikin tenttiosio täytyy läpäistä samalla tenttikerralla.

PHT-​tentti järjestetään sähköisenä etätenttinä, jonka voi suorittaa kotoa tai muusta rauhallisesta paikasta. Tutustuthan sähköisen tentin laitevaatimuksiin ja muihin tärkeisiin ohjeisiin PHT-tentin tietopankissa

Jos sinulla on terveydentilaan liittyviä erityistarpeita tai kaipaat teknistä tukea paikan päällä, voit suorittaa tentin myös kumppanimme CertyHubin tiloissa pääkaupunkiseudulla. Valitse tällöin “Lähiosallistuminen” ilmoittaututessasi tenttiin.

Tenttiin osallistuminen edellyttää, että suostut tentin ajan etävalvontaan tietokoneesi web-​kameran ja mikrofonin kautta. Etävalvonnalla varmistamme, että tentissä ei käytetä vilppiä.

Tarkemmat ohjeet etä- ja lähitenttiin sekä tenttialustan asentamiseen saat sähköpostilla elokuussa 2024.

Millä kielillä tentin voi suorittaa?

Tentin voi suorittaa suomeksi (oletus) tai ruotsiksi käännettynä. Jos haluat suorittaa tentin ruotsiksi, valitse “Haluan tenttikysymyksistä ruotsinkielisen käännöksen” ilmoittautuessasi tenttiin.

Entä tauot ja ruokailu tentin aikana?

Voit poistua tentin aikana tietokoneelta esimerkiksi WC:hen tai ottamaan tarvitsemasi lääkkeet. Näistä toiminnoista ei tarvitse ilmoittaa etukäteen.

Eväitä voi syödä tenttiä tehdessä.

Milloin ja miten saan tulokset?

Jokaisen tenttijän vastaukset ja tulokset käsitellään luottamuksellisesti, eikä tentistä anneta erillisiä arvosanoja. Tentin sisällöstä vastaa Tili-​instituuttisäätiön PHT-​tutkintovaliokunta.

Saat tenttituloksesi PHT-​hakemuksessa mainittuun sähköpostiosoitteeseen marraskuussa.

Hyväksyttävästi PHT-​tutkinnon suorittaneille jaamme PHT-​tutkintotodistukset Taloushallintoliiton Palkka- ja henkilöstöhallinnon päivillä 2025 Helsingissä. Vain PHT-​tutkinnon läpäisseiden ja julkaisuluvan antaneiden kokelaiden nimet julkistetaan.

Kysy lisää