PHT-tentti 2024

Tähän tietopankkiin on koottu kaikki tarvitsemasi tiedot vuoden 2024 PHT-tentistä ja siihen valmistautumisesta. Tiedot on koottu aihealueittain omille sisältösivuilleen, jotka löydät sivun vasemman reunan valikosta. Tietopankki on suunnattu ensisijaisesti PHT-tenttiin 2024 osallistuville henkilöille.

Jos et ole vielä lähettänyt hakemusta ja ilmoittautunut PHT-tenttiin 2024, katso ohjeet täältä.

Tentin suorittaminen

Vuoden 2024 PHT-tentti suoritetaan sähköisellä Inspera Exam Portal -tenttialustalla. Tentti suoritetaan ensisijaisesti kotoa tai muusta rauhallisesta paikasta käsin. Saat tarkemmat ohjeet tenttialustan asentamiseen ja käyttämiseen sekä harjoitustestin tekemiseen erillisessä viestissä elokuussa 2024.

Tentin voi suorittaa suomeksi tai ruotsiksi käännettynä. Tentistä ei järjestetä uusintaa.

Tentin ajankohta

Vuoden 2024 PHT-​tentti järjestetään perjantaina 13.9.2024 klo 9–14. Tentti järjestetään kahdessa osassa:

Klo 9–11: Työoikeuden ja palkanlaskennan tenttiosio (2 tuntia)

Klo 12–14: Ennakkoperinnän ja sosiaalivakuuttamisen tenttiosio (2 tuntia)

Aikataulu

Hakeutuminen PHT-tutkintoon on kaksivaiheinen. Hyväksytty hakemus on voimassa 3 vuotta. Kun hakemuksesi on hyväksytty, sinun pitää ilmoittautua erikseen PHT-tenttiin verkkokaupassamme

Ilmoittautuminen PHT-tenttiin avautuu helmikuussa 2024.

Jos aiot osallistua PHT-tenttiin vuonna 2024, lähetäthän hakemuksen 30.huhtikuuta 2024 mennessä. Lähettämällä hakemuksen viimeistään 30.4. varmistat, että se ehditään käsitellä ennen tentin ilmoittautumisajan päättymistä. Jos hakuvaatimukset täyttyvät selvästi kohdallasi, voit lähettää hakemuksen myös myöhemmin.

Seuraathan sähköpostiasi hakemuksen lähettämisen jälkeen mahdollisten lisätietopyyntöjen varalta. Myös tieto hyväksytystä hakemuksesta tulee sähköpostiisi.

Vuoden 2024 PHT-tenttiin voi ilmoittautua verkkokaupassamme 9. elokuuta 2024 asti.

Minua askarruttaa vielä jokin

Jos sinulla on kysyttävää PHT-tutkintoon liittyen, voit laittaa viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@taloushallintoliitto.fi.