Ohjeita ja työkaluja tilinpäätöksen laatimiseen

Löydät valikoimastamme runsaasti apua tilinpäätöksen laatimiseen. Olemme mm. koonneet käyttöösi kaksi opasta. Jos olet taloushallintoliiton jäsen, on saatavillasi useita valmiita pohjia. Lisäksi julkaisemme Tilisanomissa vuosittain Tilinpäättäjän tietopaketin, joka on oiva apuväline liiketoimintaa harjoittavien pienten ja keskisuurten yritysten tilinpäätöksen laatimiseen. Voit halutessasi tilata tietopaketin julkaisuna verkkokkaupastamme.

Kannattaa hyödyntää myös käytännönläheistä verkkokoulutusta Tilinpäätöksen suuri tietopaketti, jossa käydään läpi liiketoimintaa harjoittavien pien- ja mikroyritysten tilinpäätöksiin liittyviä kysymyksiä.

Aiheesta lisää

ohjelmisto koodi
Selvitys: arvonlisäveron nosto 25,5 prosenttiin aiheuttaa useita haasteita ohjelmistoille
Arvonlisäverokannan muutos desimaalimuotoiseen 25,5 prosenttiin on lakiesityksen mukaan tarkoitus saattaa voimaan jo 1. syyskuuta 2024. Näin nopea aikataulu tulee hyvin todennäköisesti aiheuttamaan viivästyksiä laskutukseen. Kyselyissä ja ohjelmistotalojen keskustelutilaisuudessa selvisi, että muutos aiheuttaa monia erilaisia haasteita. Taloushallintoliitto on lähettänyt lausuntonsa asiasta Valtiovarainministeriölle.