Taloushallinnon tutkimukset

Toteutamme säännöllisesti jäseniä ja alaa kiinnostavia kyselyitä ja tutkimuksia osana edunvalvontaamme. Tutkimme muun muassa taloushallintoalaa sekä taloushallinnon ohjelmistoja.

Keräämme aktiivisesti tietoa eri lähteistä ja julkaisemme niitä Taloushallinnon kanavassa. Seuraamme muun muassa Tilastokeskuksen yritysten rakenne- ja tilinpäätöstietoja, jotka julkaistaan vuosittain joulukuussa. Liikevaihdon suhdannetiedot päivitetään neljännesvuosittain. Julkaisemme myös taloushallinnon opiskelijoiden tekemiä artikkeleita opinnäytetöistään.

Taloushallintoliiton jäsenet saavat aina enemmän ja yksityiskohtaisempaa tietoa tutkimustemme tuloksista.

Taloushallintoala Suomessa

Lue artikkeleita, tutkimustietoa ja tilastoja, joita olemme keränneet taloushallintoalasta Suomessa.

Osaamiskartoitus yrityksellesi

Jäsenemme voivat tilata meiltä osaamiskartoituksen, joka auttaa kiinnittämään huomiota mahdollisiin osaamisvajeisiin ja tarpeisiin erilaisten kehittämispolkujen rakentamiselle.

Taloushallinnon ulkoistaminen Suomessa

Mikä on taloushallinnon ulkoistamisen nykytila suomalaisissa organisaatioissa? Mitä syitä toimintojen erilaisiin järjestelyihin liittyy? Millaisia kehitysnäkymiä ulkoistamiseen liittyy?

Muun muassa näihin kysymyksiin etsitään vastauksia Taloushallintoliiton seuraavassa tutkimuksessa keväällä 2022.

Tilaa Taloushallintoliiton uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme saat taloushallintoalaa koskevan uusimman tiedon ensimmäisten joukossa suoraan sähköpostiisi. Lisäksi saat tiedon esimerkiksi uusimmista koulutuksistamme ja tapahtumistamme. Lähetämme uutiskirjeen sinulle noin kerran viikossa.