Rekrytapahtumat yhdistävät – jäsenyrityksiä mukana Jyväskylässä

Taloushallintoliitto osallistuu kymmeniin alan oppilaitosten ja opiskelijoiden tapahtumiin vuosittain. Kierrämme yhdessä jäsenyritystemme kanssa kertomassa taloushallinnon työmahdollisuuksista ja tutustumassa tuleviin taloushallinnon ammattilaisiin.

Taloushallintopalvelualan houkuttelevuuden parantaminen on alan yksi tärkeimpiä lähitulevaisuuden haasteita sekä liitolle että alan yrityksille. Tulevaisuus tehdään yhdessä. Osaavien ammattilaisten saaminen työkaveriksi jäsenyrityksiin vaatii koko toimialamme yhteistyötä. Työ taloushallintoalalla tarjoaa upea näköalapaikan yrityksiin ja liiketalouden ytimeen.

Liitto oli mukana Jyväskylän ammattikorkeakoulun Jamk:n järjestämässä Työpäivässä 25. ja 26.1. Työpäivä on rekrytapahtuma, jossa työnantajat ja opiskelijat pääsevät kohtaamaan toisiaan kampuksella. Työnantajat tulevat kertomaan työmahdollisuuksistaan suoraan Jamkin opiskelijoille.

Mukana Työpäivässä oli useita jäsenyrityksiä:

”Eqvitia näkee korkeakouluyhteistyön Jamkin kanssa tärkeänä ja on siksi innolla mukana Työpäivä-tapahtumassa. Teemme Jamkin kanssa monenlaista yhteistyötä muun muassa projektitoimeksiantojen, harjoittelupaikkojen ja opinnäytetöiden muodossa. Odotamme hyviä keskusteluja liiketalouden opiskelijoiden kanssa ja toiveissa on, että tapahtumasta löytyisi myös työntekijä avoinna olevaan työpaikkaan.Jarkko Hakola, toimitusjohtaja Eqvitia Oy.

Näkyvyyttä harjoittelupaikoille

Tarjoatko harjoittelupaikan alan opiskelijalle tai alanvaihtajalle? Annamme yrityksellesi näkyvyyttä ja tuemme harjoittelijahakua. Lue lisää!

“On hienoa päästä kuulemaan opiskelijoiden ajatuksia työstä ja odotuksista mahdollista tulevaa työnantajaa kohtaan. Kasvupolku Admicom Akatemian kautta tarjoamme kattavan starttipolun taloushallinnon tehtäviin ja olemme innoissamme, että pääsemme kertomaan tästä lisää tapahtumassa.”Aino Utti, HR-asiantuntija, Admicom Oyj

”Me monetralaiset olemme aktiivisia toimijoita työelämän ja oppilaitosten yhteistyön rakentamisessa. Opiskelijatapahtumat ovatkin yhteistyön rakentamiseen erinomainen mahdollisuus. Alan opiskelijoiden kanssa keskusteluissa molemmat osapuolet yleensä saavat tavalla tai toisella tärkeää tietoa.Riikka Lahtinen, kehittämisasiantuntija, Monetra Keski-Suomi Oy.

Me Taloushallintoliitossa haluamme olla mukana nostamassa alan kiinnostavuutta ja arvostusta, koska laadukas talous-​ ja palkkahallinto on jokaisen yrityksen selkäranka ja myös toimivan yhteiskunnan perusta. Taloushallinnon alalla työskentelee Suomessa yli 12 000 henkilöä ja alan vuosittainen liikevaihto on lähes 1,3 miljardia euroa.

Mitä ura taloushallinnossa voi olla?