Uutiset ja tiedotteet

Palkkaatko harjoittelijoita? Panostamme tulevaisuuden osaajiin

Jäsenyritys, palkkaatko harjoittelijoita? Olisiko sinulla tarjota töitä alaa opiskelevalle tai alan vaihtajalle? Tarvitsetko tietoa tai tukea harjoittelijoiden palkkaamiseen? Tuletko esittelemään, minkälaisia työmahdollisuuksia yrityksesi voisi tarjota?

Taloushallintoliitto kerää yhteen tulevia ammattilaisia kouluttavat alan oppilaitokset ja harjoittelupaikkoja tarjoavat yritykset. Taloushallinnon alan työt eivät ole enää perinteisesti vain kirjanpitoa, palkanlaskentaa ja tilinpäätöksiä. Erilaiset rahoitukseen, analytiikkaan, datan käsittelyyn ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät tehtävät ovat osa tilitoimiston arkea. Etätyö on alan standardi monissa tehtävissä, joten osaaja ei ole enää sidottu paikkakuntaan.

Taloushallintoliiton työelämäyhteistyön verkostossa ovat mukana kaikki alan merkittävimmät oppilaitokset. Opiskelijat tarvitset uralleen hyvän harjoittelupaikan, josta ponnistaa eteenpäin. Jos haluat mukaan työelämäyhteisyön tapaamisiin, voit olla yhteydessä Kati Stenmaniin kati.stenman@taloushallintoliitto.fi

Harjoittelupaikkoja

Alan harjoittelupaikkoja kootaan työelämäyhteistyön sivuille. Annamme yrityksellesi näkyvyyttä!

Haluatko tulla kertomaan harjoittelupaikoista? Valmistaudu tapaamiseen esimerkiksi seuraavin tavoin:

• Valmistele yrityksestäsi lyhyt parin minuutin mittainen puheenvuoro, jonka voit esittää tapaamisessa
  • Valmistele myös lyhyt esittelyteksti, jonka liitto voi julkaista verkkosivuillaan (keräämme harjoittelupaikkoja verkkosivuillemme)
  • Muista kertoa myös mille paikkakunnalle harjoittelijoita palkataan, minkälaisia työtehtäviä on tarjolla ja minkä pituiseksi ajaksi? Entä paljonko harjoittelija saa palkkaa?

Voit myös tehdä lyhyen some-​tekstin tai kuvan, ja jaamme sitä liiton some-​kanavissa. Käytä hastagia #talousoppia tai lähetä tekstisi sähköpostiosoitteeseen viestinta@taloushallintoliitto.fi ja lisää viestin otsikoksi ”Harjoittelupaikka someen”

Taloushallintoliitto kokoaa harjoittelupaikkoja tarjoavat yritykset verkkosivuilleen, josta alan opiskelijat ja oppilaitokset voivat paikkoja tarkastella.

Työelämäyhteistyön kysymyksissä voit olla yhteydessä Kati Stenmaniin kati.stenman@taloushallintoliitto.fi