Tietoja tulorekisteriin jatkossa laajemmalla tavalla

Taloushallintoliitto teetti kesällä 2020 tilitoimistoille kyselyn tietojen ilmoitustavasta tulorekisteriin.

Taloushallintoliiton kysely tulorekisteristä tilitoimistoille kesällä 2020. Vastaajista 40,5 prosenttia suunnittelee jatkossa ilmoittavansa tiedot tulorekisteriin laajalla täydentävien tietojen tavalla, kun vastaushetkellä niin toimi 17 prosenttia vastaajista.

Artikkeli on julkaistu alun perin Tilitoimistossa-lehdessä nro 5/2020.

Uusimmat artikkelit: Palkkahallinto

Positiivinen luottorekisteri käynnistyy 1. huhtikuuta
Huhtikuun alussa otetaan käyttöön positiivinen luottotietorekisteri, jota ylläpitää Verohallinnon Tulorekisteriyksikkö. Pankit ja muut luotonantajat ilmoittavat rekisteriin tiedot yksityishenkilöille antamistaan kulutusluotoista, joita ovat muun muassa asuntolainat, autolainat, luottokorttiluotot. Rekisteriin ei viedä yrityksille annettuja lainoja.

Tilaa Taloushallintoliiton uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme saat taloushallintoalaa koskevan uusimman tiedon ensimmäisten joukossa suoraan sähköpostiisi. Lisäksi saat tiedon esimerkiksi uusimmista koulutuksistamme ja tapahtumistamme. Lähetämme uutiskirjeen sinulle noin joka toinen viikko.