Jäsenille

Taloushallintoliiton hallitus 2024–2025 tarttui toimeen

Taloushallintoliitto hallitus 2024–2025

Taloushallintoliiton syyskausi alkaa! Hallitus kerääntyi 26.–27. elokuuta liiton toimistolle Helsinkiin. Kaksipäiväisen kokoontumisen aikana pureuduttiin liiton strategiaan ja tulevaan toimikauteen.

Taloushallintoliiton hallitus kokoontui kaksipäiväiseen tapaamiseen 26.–27. elokuuta strategiatyöpajan ja kokoustamisen äärelle.

Ensimmäinen päivä eteni sujuvasti työpajoissa, joissa sukellettiin liiton strategiaan. Seuraavana päivänä järjestettiin syksyn ensimmäinen hallituksen kokous. Kokouksessa käynnistettiin toimikauden suurimpia hankkeita, jotka liittyvät koulutusliiketoimintaan, tietoturvaan ja tietosuojaan sekä tekoälyyn.

Kokouksessa hyväksyttiin uusia auktorisoituja jäseniä Taloushallintoliittoon. Huomionarvoisesti joitakin jäseniä myös erotettiin auktorisoinnista. Auktorisoinnin vaatimukset ovat kasvaneet ja auktorisointia sekä jäsenvalvontaa kehitetään tulevalla toimikaudella.

Taloushallintoliiton edellinen toimikausi oli haastavan taloustilanteen varjossakin onnistunut. Tästä on hyvä jatkaa kaudelle 2024–2025.

Varpu Sivula: ”Henkilöstön hyvinvointi valokeilaan”

Varpu Sivula

Uutena hallituksen jäsenenä aloittanut Varpu Sivula on tamperelaisen Accotilit Oy:n toimitusjohtaja. Hän koki hallitustyön käynnistymisen todella mielenkiintoiseksi startiksi.

Sivula on profiloitunut henkilöstöjohtamisen ja hyvinvoinnin aiheisiin. Hän liittyy myös uutena jäsenenä palkka- ja henkilöstöhallinnon asiantuntijaryhmään.

”Haluaisin Taloushallintoliiton hallituksessa vaikuttaa siihen, että alan henkilöstö huomioidaan automaation keskellä. Se kun tuppaa tällä hetkellä helposti unohtumaan”, Sivula huomauttaa.

Toinen Sivulalle tärkeä teema on talous- ja palkkahallinnon laatu. ”Meidän täytyy löytää keinoja vaikuttaa työn laatuun ja pitää siitä huolta.”

Ensimmäisen päivän aikana Sivula pääsi tutustumaan syvällisemmin Taloushallintoliiton toimintaan. Hän kertoo olevansa innoissaan uusista hankkeista ja vaikuttunut siitä, miten laajat verkostot liitolla on.

”On esimerkiksi todella hienoa, että liitto kokoustaa kuukausipalavereissa verottajan kanssa ja vie taloushallintoalan viestiä muutoksiin ja uudistuksiin.”