Uutiset ja tiedotteet

Maksuttomia webinaareja kyberuhista, Suomi.fi-valtuuksista ja kestävyysraportoinnista

Maksuttomat webinaarit

Taloushallintoliitto järjestää tulevina kuukausina useita maksuttomia webinaareja alalle merkittävistä ja ajankohtaisista aiheista. Tilaisuuksissa välitämme tietoa koko taloushallintoalalle – tule kuuntelemaan ja keskustelemaan.

Maanantaina 13. marraskuuta klo 14–15.30

Suomi.fi-valtuuksien massatoiminnallisuudet

Taloushallintoliitto ja Digi- ja väestötietovirasto järjestävät yhdessä webinaarin Suomi.fi-valtuudet-palvelun massakäyttötoiminnoista. Webinaarin aiheina muun muassa Suomi.fi-valtuuksien valintakorityökalu ja valtuuksien tarkenteet sekä niiden käyttäminen. Tilaisuudessa on myös varattu aikaa kysymyksille.

Jos sinulla on kysyttävää Suomi.fi-valtuuksien toiminnallisuuksista, kannattaa tulla kuuntelemaan!

Tiistaina 12. joulukuuta klo 14–15

Taloushallintoalan kyberuhat ja niihin varautuminen

Tule kuulemaan Taloushallintoliiton ja Kyberturvallisuuskeskuksen yhteiseen webinaariin, miten kyberuhkiin pitäisi varautua. Webinaarin aiheena ovat taloushallintoalaan kohdistuvat kyberuhat ja uhkatoimijat. Tämän lisäksi katsotaan läpi miten toimia, jos uhka realisoituu. Webinaarissa käsitellään myös erilaisia julkisuudessa esillä olleita kyberuhkatapauksia.

Puhujina tilaisuudessa Kyberturvallisuuskeskuksen finanssisektorin erityisasiantuntija Jussi Leskinen ja Taloushallintoliiton johtava asiantuntija Janne Fredman.

Lue lisää Kanavalta

ohjelmisto koodi
Selvitys: arvonlisäveron nosto 25,5 prosenttiin aiheuttaa useita haasteita ohjelmistoille
Arvonlisäverokannan muutos desimaalimuotoiseen 25,5 prosenttiin on lakiesityksen mukaan tarkoitus saattaa voimaan jo 1. syyskuuta 2024. Näin nopea aikataulu tulee hyvin todennäköisesti aiheuttamaan viivästyksiä laskutukseen. Kyselyissä ja ohjelmistotalojen keskustelutilaisuudessa selvisi, että alv-kannan muutos aiheuttaa monia erilaisia haasteita. Taloushallintoliitto on lähettänyt lausuntonsa asiasta Valtiovarainministeriölle.
auktorisointi Ari Lahdenkauppi Kati Stenman
Auktorisointi on taloushallinnon laadun tae – 17 uutta auktorisoitua yritystä kaudella 2023–2024
Taloushallintoliitto auktorisoi 17 taloushallinnon yritystä viimeisen toimintakauden aikana. Auktorisointi on talous- ja palkkahallinnon palveluja tarjoavalle yritykselle merkittävä saavutus ja vahva todiste alan osaamisesta. Taloushallintoliiton myöntämä auktorisointi takaa, että asiakasyrityksen taloushallinnon palvelut hoitaa luotettava, vakavarainen ja osaava ammattilainen.