KLT-tutkintoon haku

KLT-tutkintoa suorittamaan voidaan hyväksyä henkilö, jolla on riittävä kaupallinen koulutus ja usean vuoden käytännön työkokemus. Ennen hakemista perehdy tutkinnon hyväksymisvaatimuksiin.
Haku vuoden 2021 KLT-tutkintoon on auki 1.4.2021 klo 16 asti.
KLT-tentti järjestetään 4.10.2021.
Tenttimaksu on 245 euroa.

Ohjeita hakemiseen

• Hakemuksen tekemistä ei voi tallentaa ja jatkaa myöhemmin, vaan hakemus on kirjoitettava yhdellä kertaa valmiiksi.
  • Hakemukseen tulee liittää tutkintotodistukset. Skannaa tai ota niistä valokuvat valmiiksi, niin ne on helppo liittää hakemukseen. Myös aikaisempina vuosina hakeneiden tulee liittää tutkintotodistukset hakemukseen.
  • Mikäli et voi liittää kopiota todistuksestasi hakemukseen, lähetä se erikseen sähköpostilla osoitteeseen klt-haku [at] taloushallintoliitto.fi. Nimeä sähköposti otsikolla "Etunimi Sukunimi – Tutkintotodistukset".
  • Huomioithan, että vain ne tutkinnot otetaan huomioon, joista on lähetetty todistuskopio.
  • Hakemuksessa tulee ilmoittaa taloushallinnon työkokemuksen määrä. Kirjoittamalla työsuhteen alkamis- ja päättymisajankohdat lomake laskee työajan automaattisesti.
    Mikäli työsuhteesi jatkuu edelleen, määrittele työsuhteen päättymisajankohdaksi hakemusajan päättymisaika eli 1.4.2021. Vain viimeiseen hakupäivään mennessä kertynyt työaika otetaan huomioon.
  • Vain taloushallinnon työkokemus huomioidaan.
  • Työtodistuksia ei tarvitse liittää hakemukseen.
  • Kun olet lähettänyt hakemuksen, saat vahvistusviestin ja kopion hakemuksestasi ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tarkistathan saaneesi vahvistusviestin, niin tiedät että hakemus on tullut perille.

Tutkintoon hyväksymisestä ilmoitetaan hakemuksen lähettäjälle sähköpostilla toukokuun aikana.

Valmentautuminen

KLT-tutkintoon valmentautuminen tapahtuu itseopiskeluna. Valmistaudu tenttiin hyvissä ajoin itsellesi sopivalla tavalla! KLT-tutkinnon vahvistettuun kirjallisuusluetteloon on hyvä perehtyä ennen tenttitilaisuutta. KLT-valmennuksista löydät tietoa täältä.

Tili-instituuttisäätiö julkaisee vuosittain KLT-tentistä julkaisun, joka sisältää KLT-tutkinnon tehtävät ja malliratkaisut. Vuoden 2020 tenttijulkaisu on ilmestynyt tammikuussa 2021. Sen ja edellisten vuosien tenttijulkaisujen hinta on 22 € (ei arvonlisäveroa). Voit tilata KLT-tenttijulkaisun täältä.