KLT-tentti 2024

Tähän tietopankkiin on koottu kaikki tarvitsemasi tiedot vuoden 2024 KLT-tentistä ja siihen valmistautumisesta. Tiedot on koottu omille sisältösivuilleen, jotka löydät sivun vasemman reunan valikosta. Tietopankki on suunnattu ensisijaisesti KLT-tenttiin 2024 osallistuville henkilöille.

Jos et ole vielä lähettänyt hakemusta ja ilmoittautunut KLT-tenttiin 2024, katso ohjeet täältä.

Tentin suorittaminen

Vuoden 2024 KLT-tentti suoritetaan sähköisellä Inspera Exam Portal -tenttialustalla. Tentti suoritetaan ensisijaisesti kotoa tai muusta rauhallisesta paikasta käsin. Saat tarkemmat ohjeet tenttialustan asentamiseen ja käyttämiseen sekä harjoitustestin tekemiseen erillisessä viestissä syyskuussa 2024.

Tentin voi suorittaa suomeksi tai ruotsiksi käännettynä. Tentistä ei järjestetä uusintaa.

Tentin ajankohta

Tentti järjestetään kahdessa osassa:

Oikeustieteen osio: torstaina 3.10.2024 klo 14–16 (2 tuntia)
Laskentatoimen osio: perjantaina 4.10.2024 klo 9–13 (4 tuntia)

Aikataulu

KLT_24_prosessikuva_TM

Hakeutuminen KLT-tutkintoon on kaksivaiheinen. Hyväksytty hakemus on voimassa 3 vuotta. Kun hakemuksesi on hyväksytty, sinun pitää ilmoittautua erikseen KLT-tenttiin verkkokaupassamme.

Ilmoittautuminen vuoden 2024 KLT-tenttiin avautuu helmikuussa 2024.

Jos aiot suorittaa KLT-tentin vuonna 2024, lähetäthän hakemuksen 30. huhtikuuta 2024 mennessä. Lähettämällä hakemuksen viimeistään 30.4. varmistat, että se ehditään käsitellä ennen tentin ilmoittautumisajan päättymistä. Jos hakuvaatimukset täyttyvät selvästi kohdallasi, voit lähettää hakemuksen myös myöhemmin.

Seuraathan sähköpostiasi hakemuksen lähettämisen jälkeen mahdollisten lisätietopyyntöjen varalta. Myös tieto hyväksytystä hakemuksesta tulee sähköpostiisi.

Vuoden 2024 KLT-tenttiin voi ilmoittautua verkkokaupassamme 30. elokuuta 2024 asti.

Minua askarruttaa vielä jokin

Jos sinulla on kysyttävää KLT-tutkintoon liittyen, voit laittaa viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@taloushallintoliitto.fi.