KLT-tentti 2024

Harjoitustesti

Ennen tenttiä pääset suorittamaan harjoitustestin. Harjoitustestissä pääset testaamaan Inspera Exam Portal -tenttialustan toimintaa tietokoneellasi ja varmistamaan, että saat sallitun aineiston auki.

Saat kirjautumistunnuksesi sekä erilliset ohjeet harjoitustestiin syyskuussa 2024 sähköpostitse. Ilmoitathan meille viipymättä, mikäli tenttihakemuksessa ilmoittamasi yhteystiedot muuttuvat!

Harjoitustestin tavoitteena on varmistaa Inspera Exam Portalin toiminta laitteellasi sekä tutustua Inspera Exam Portaliin ja sallittujen tukimateriaalien käyttöön. Harjoitustestiä ei ole suunniteltu vastaustekniikan harjoitteluun tai ajankäytön suunnitteluun, eivätkä sen tehtävät ole samoja kuin itse tenttiin tulevat tehtävät. Harjoitustestistä ei saa erillistä tulosta. Harjoitustestin voi tehdä niin monta kertaa kuin haluaa.

Harjoitustestin tekeminen on ehdottoman tärkeää, jotta mahdolliset tekniset ongelmat havaitaan ja voidaan korjata ajoissa. Usein ongelmat liittyvät tietokoneen asetuksiin, eivät vain tenttialustan toimintaan. Jos et ole tehnyt harjoitustestiä ja tenttipäivänä selviää, että et pysty osallistumaan kirjatenttiin tietokoneellasi, et ole oikeutettu korvaukseen.

Lisätietoja tenttialustana käytettävästä Inspera Exam Portalista voit lukea täältä.

Jos Inspera Exam Portalin käytössä on ongelmia, laita ongelmasi sähköpostilla käyttäjätukeen osoitteeseen support@certyhub.com. Muista kirjoittaa viestiin puhelinnumerosi, jotta käyttäjätuki voi ottaa sinuun yhteyttä. Kuvaile ongelmasi mahdollisimman tarkasti, voit myös liittää mukaan kuvan.

Torstaihin klo 12 mennessä tulleet viestit käsitellään kuluvan viikon aikana. Asiakaspalvelu ei ole tavoitettavissa viikonloppuisin eikä 5.-6.9.2024 ja 12.-13.9.2024.

Voit soittaa käyttäjätukeen 010 348 5000 seuraavina aikoina:

• Keskiviikko 11.9.2024 klo 12-15
  • Keskiviikko 25.9.2024 klo 12-15
  • Maanantai 30.9.2024 klo 12-15
  • Keskiviikko 2.10.2024 klo 12-15

Käyttäjätuen numero on käytettävissä vain yllä mainittuina aikoina sekä tentin aikana. Muina aikoina käyttäjätukea on mahdollista saada sähköpostitse.

Harjoitustestin aikataulu

Harjoitustesti aukeaa 2.9.2024. Saat samana päivänä sähköpostiisi viestin, josta löytyvät henkilökohtaiset kirjautumistunnuksesi. Samat tunnukset ovat käytössä sekä tentissä että harjoitustestissä. Viestin liitteenä on ohjeet Inspera Exam Portalin asennukseen ja alustalle kirjautumiseen.

Suosittelemme harjoitustestin tekemistä hyvissä ajoin, jotta mahdollisiin teknisiin ongelmiin ehditään reagoida. Käyttäjätuen yhteystiedot ja puhelinpalveluajat löytyvät tietolaatikosta yläpuolelta.

Voit tehdä harjoitustestin niin monta kertaa kuin haluat. Halutessasi voit myös kokeilla Inspera Exam Portalia useammalla laitteella ja selvittää, millä niistä käyttökokemus on miellyttävin. Jos laitteellesi ajetaan päivityksiä harjoitustestin tekemisen jälkeen, suosittelemme tekemään harjoitustestin vielä uudelleen ennen tenttiä. Harjoitustentin tekeminen ja huolellinen tutustuminen Inspera Exam Portaliin ovat osa kattavaa tenttiin valmistautumista.

Harjoitustesti on auki 2.10.2024 klo 23.00 saakka.