Tilitoimistot ovat raportoineet meille siitä, että asiakasyritykset eivät saa pankkitiliä mistään pankista tai jo olemassa olevia tilejä suljetaan syytä ilmoittamatta.…
Asiakaspalaveri verkossa, etätyötä kotona, yhdenvertainen pääsy tietoihin, toimivia yksinkertaisia tietoverkkoja; tätä on tämän päivän tietotyö. Yhtenäiset pelisäännöt ja työtavat pitävät kaikki mukana kehityksessä.
Yhä useamman yrityksen yrittäjän tai työntekijän työsähköpostitili on kaapattu huijaussähköpostin avulla.
Rikollisten tarkoituksena on todennäköisesti erehdyttää yrityksiä maksamaan huijauslaskuja. Lue, miten näihin voi varautua ja miten toimia, jos vahinko pääsee tapahtumaan.
Kuitti- ja matkalaskusovellus eTasku on suosittu kirjanpitäjien keskuudessa. Sovellusta kehitetäänkin tilitoimistoilta saadun palautteen perusteella ja myös loppuvuodesta 2019 julkaistu automaattinen kuvantunnistus (OCR) syntyi kirjanpitäjien toiveiden pohjalta.
Kysyimme Taloushallintoliiton jäsentoimistoilta kokemuksia siitä, onko niiden asiakasyrityksillä ollut ongelmia pankkitilin saamisessa. 150 tilitoimistoa vastasi kyselyyn. 45% vastaajista kertoi asiakkaillaan olleen ongelmia.
Automatisoimalla asiakkaan tuntemisprosessi saadaan riskiluokituksien ja riskiasiakkaiden seurannan työtaakkaa ja kustannuksia merkittävästi kevennettyä.