Verohallinto julkaissut uusia OmaVeron käyttövinkkejä

Verohallinto on julkaissut uusia ohjeita ja tehokäyttäjän käyttövinkkejä Omavero-palveluaan varten. Ohjeista on erilliset versiot myös taloushallinnon ammattilaisille, jotka käyttävät Omaveroa paljon.

Kaikki verottajan laatimat ohjeet löytyvät vero.fi-verkkosivuilta pdf-muodossa, joten ne on helppo esimerkiksi tallentaa selaimen suosiksi. Taloushallintoliitto tekee jatkuvasti tiivistä yhteistyötä Verohallinnon kanssa erityisesti Omaveron kehittämiseksi. Uusista ohjeista kannattaa katsoa läpi esimerkiksi nämä:

• Saldotiedot ja maksaminen Omaverossa. Ohje sisältää esimerkiksi käyttötapaukset maksujärjestelyjen ja käyttämättömien hyvitysten näkymisestä Omaverossa sekä tiivistelmän eri viitenumerojen käyttämisestä ja maksujen kohdistumisesta.
  • Omaveron käyttövinkkejä. Tämä ohje sisältää yleisiä käyttöohjeita Omaverossa navigointiin ja asiakkaiden tietojen tarkistamiseen. Ohjeessa myös yksinkertaiset vinkit siihen, mistä löytyvät asiakkaan vanhat annetut veroilmoitukset ja verotuspäätökset.

Lähiaikoina Verohallinnosta on tulossa myös ohjeita tapahtumahaun ja kauden tapahtumien käsittelyyn, tapahtumaotteen ja yhteenvetokirjeen käyttämiseen sekä valtuutetun käyttäjän etusivun käyttämiseen. Osa ohjeista julkaistaan videolla.

Kaikki Omavero-ohjeet on koottu yhdelle sivulle vero.fi-verkkosivuille.