Omaveron valtuutetun käyttäjän suosikkilistan koko kasvoi

Taloushallintoliiton ja Verohallinnon aktiivisen vuoropuhelun tuloksena Omaverossa oleva valtuutettujen käyttäjien suosikkilistauksen pituus kasvoi 100 valtuutetusta 300 valtuutettuun. Suosikkilistan kasvattaminen on hyvä ominaisuus kirjanpitäjille, jotka haluavat saada listaan näkyviin mahdollisimman monta asiakasyritystä.

100 valtuutetun raja johtui Omaveron suorituskyvyn varmistamiseksi tehdystä rajoituksesta. Verohallinto pyrkii jatkuvasti parantamaan Omaveron suorituskykyä. Suosikkien määrää pystyttiin nyt nostamaan ilman, että palvelun suorituskyky heikkenee.

Käyttäjälle uudistus ei aiheuta toimenpiteitä ellei halua käyttämäänsä suosikkilistaa kasvattaa.

“Vanhat 100 asiakkaan suosikkilistaukset säilyvät ja muutoksen jälkeen suosikkeihin voi lisätä 200 asiakasta lisää. Tämän joutuu valitettavasti tekemään manuaalisesti, mikä vie hieman kirjanpitäjien aikaa. Uudistuksen jälkeen 97,6 prosenttia valtuutetuista käyttäjistä näkee kaikki valtuudet suosikkilistalla”, sanoo Omavero-palvelun tuoteomistaja Joonas Jarva.

Jarvan mukaan Omaveron valtuutettujen käyttäjien ominaisuuksien kehittämisen pitkän aikavälin tavoitteena on saada valtuustoiminnallisuuteen sellaisia muutoksia, että kokonaisuus olisi nykyistä huomattavasti kevyempi ja valtuuksien tarkistusmenettely ei olisi niin raskas. Jarvan mukaan jo nykyiset Suomi.fi-valtuuksien käyttäjämäärät aiheuttavat asiointipalvelulle haasteita, jos palveluun kirjautuvalla käyttäjällä on suuri määrä asiointivaltuuksia.

“Jo nyt meillä on käyttäjiä, joilla voi olla asiointivaltuudet jopa yli 30 000 asiakkaan asioiden hoitamiseen.”, Jarva sanoo.

Suosikkilistauksen kasvattaminen tuli esiin myös Verohallinnon tekemissä asiakasymmärrystutkimuksissa. Taloushallintoliitosta Omavero-yhteistyötä on tehnyt erityisesti Mira Merikanto yhdessä jäsenyritysten kanssa.

Jäsenneuvonta
Taloushallintoliitto tarjoaa jäsenilleen maksutonta neuvontapalvelua kirjanpito-, palkkahallinto- ja verotusasioissa sekä sopimusasioissa.