Ylläpitoraportoinnin opas

KLT-, PHT- ja TNT-asiantuntijoiden tulee raportoida 3 vuoden välein Tili-instituuttisäätiölle työtehtävistään ja kouluttautumisestaan. Tästä oppaasta saat tärkeimmät ohjeet raportointiin.

Miten lähetän raporttini?

Kun olet ensin tarkastellut ja lisännyt koulutuksia Koulutukset-näkymässä, voit lähettää raporttisi.

Huom! Jos sinulla on useampia pätevyyksiä, jokaisesta pätevyydestä täytyy lähettää oma raporttinsa.

Vinkki! Saat lisätietoja raportin kentistä napsauttamalla -ikonia kentän vieressä.

  1. Napsauta sivun yläosasta Omat tiedot.


  2. Napsauta vasemmasta sivupalkista Pätevyysraportointi-otsikon alta sitä pätevyyttäsi, jonka ylläpidosta haluat raportoida.



    Pätevyysraportti valitsemallesi pätevyydelle aukeaa.


  3. Tarkista pätevyysraportin yläosasta, että käymäsi ja lisäämäsi koulutuksesi näkyvät ja että tarvittavat koulutukset on suoritettu.
    Huomaa, että vain kyseisen pätevyyden ylläpitoon käyvät koulutukset näkyvät pätevyysraportillasi.

    Jos sinulla on riittävästi koulutuksia, raportilla lukee Tarvittavat koulutukset suoritettu ja näkyy vihreä liikennevalo.



    Jos koulutuksia ei ole riittävästi, raportilla lukee Tarvittavia koulutuksia puuttuu ja näkyy keltainen liikennevalo.


    Pääset Koulutukset-näkymään lisäämään koulutuksia napsauttamalla Muokkaa ja lisää koulutuksia -painiketta. Tarkemmat ohjeet saat täältä: Miten lisään uuden koulutuksen?
    Voit myös anoa 1 vuoden lisäaikaa koulutusten suorittamiseen. Tarkemmat ohjeet saat täältä: Voinko saada lisäaikaa koulutusten suorittamiseen?

  4. Vieritä sivua alaspäin Tarkista yhteystietosi -kohtaan ja varmista, että yhteystietosi ovat oikein.
    Jos yhteystietosi vaativat päivitystä tai niitä ei näy lainkaan, napsauta Muokkaa yhteystietoja. Tarkemmat ohjeet saat täältä: Miten päivitän yhteystietoni ylläpitoraportille?



  5. Vieritä sivua alaspäin Tarkista laskutustietosi -kohtaan ja varmista, että ylläpitomaksun laskutustiedot ovat oikein.
    Jos laskutustietosi vaativat päivitystä tai niitä ei näy lainkaan, napsauta Muokkaa pätevyysraportoinnin laskutustietoja. Tarvittavat ohjeet saat täältä: Miten täydennän tai päivitän laskutustietoni?



  6. Vieritä sivua alaspäin, napsauta Työnantaja-listaa ja valitse pääasiallinen työnantajasi.


  7. Jos olet ollut raportointikauden aikana esimerkiksi pidemmällä sairaslomalla tai vanhempainvapaalla, valitse En ole työskennellyt keskeytyksettä raportointikaudella -valintaruutu.
    Tarkemmat ohjeet saat täältä: Olen ollut osan raportointikaudesta poissa. Mitä teen?

  8. Kirjoita halutessasi lisätietoja Lisätietoja raportista -kenttään.
    Tähän kenttään voit kirjata esimerkiksi muut kuin ensisijaisen työnantajan tai yksityiskohtia työtehtävistäsi.

  9. Vahvista, että toimit pätevyytesi vaatimissa työtehtävissä, valitsemalla Vakuutan…-valintaruutu.

  10. Kun raporttisi on valmis, napsauta raportin lopusta Lähetä raportti.



    Sivun yläosaan avautuu valintaikkuna, joka pyytää sinua vahvistamaan raportin lähettämisen.



  11. Vahvista raportin lähettäminen napsauttamalla OK.
    Jos raportin lähettäminen onnistui, siirryt Pätevyysraportit -näkymään, jonka yläreunassa lukee Raportti lähetettiin onnistuneesti.
    Jos raportin lähettämisessä on ongelmia, ota yhteyttä osoitteeseen asiakaspalvelu@taloushallintoliitto.fi.