Voit tunnistautua etukäteen OmaVerossa, kun asioit puhelimitse asiakkaan puolesta
Kun tilitoimisto tai kirjanpitäjä asioi puhelimitse asiakasyrityksen puolesta OmaVerossa, on suositeltavaa tehdä aina puhelinsoitto vahvan tunnistautumisen kautta. Verohallinto ohjeistaa käyttämään tunnistautumisessa koodia, jonka voi hakea OmaVerosta ennen puhelinpalveluun soittamista.
Voit tunnistautua OmaVeron kautta, kun haluat asioida Verohallinnon puhelinpalvelussa. Puhelinpalveluun voi jatkossakin soittaa ilman tunnistautumista, mutta kun tunnistaudut etukäteen, tietosi näkyvät virkailijalle heti ja puhelinpalvelu nopeutuu.
Jos asioit toisen asiakkaan puolesta (esimerkiksi kirjanpitäjä yrityksen puolesta), voit tunnistautua soittaessa. Valtuus asioida yrityksen puolesta tarkistetaan erikseen.
OmaVerossa voit myös tilata koodin, jonka avulla tunnistaudut puhelinpalveluun samalla kun jonotat palvelunumeroon. Huomaathan, että jos jätät soittopyynnön, tunnistautuminen ei ole enää voimassa virkailijan soittaessa takaisin, koska kyseessä on uusi puhelu.
Henkilöasiakkaalle tulee OmaVeroon myös mahdollisuus rajata puhelinpalvelussa asiointiaan. Tämä tarkoittaa, että hänen tai hänen valtuutettunsa pitää tunnistautua puhelinpalveluun OmaVerossa aina, kun he soittavat asiakkaan verotusta koskevissa asioissa Verohallintoon.
OmaVerossa voi käydä kokeilemassa tunnistautumiskoodin tilaamista, vaikka ei soittaisikaan saman tien Verohallintoon. Koodi vanhenee tunnin kuluessa ja tunnistautumisen voi tehdä uudelleen sitten, kun on soittamassa puhelinpalveluun.