Työllisyysrahaston aikuiskoulutustuki tukee osaamisen kehittämistä

Työllisyysrahaston myöntämä aikuiskoulutustuki on hyvä keino kouluttautua työn ohessa tai kehittää omaa ammattitaitoaan. Aikuiskoulutustuki on rahaston myöntämä rahallinen tuki, jota työelämässä olevat yrittäjät ja palkansaajat voivat saada koko- tai osa-aikaiseen kouluttautumiseen.

Tukea voivat saada työssä olevat palkansaajat ja yrittäjät, joille on kertynyt työhistoriaa vähintään kahdeksan vuotta. Tuki on tarkoitettu ammattitaidon ylläpitämiseen ja osaamisen kehittämiseen. Tukea voi saada julkisen valvonnan alaisiin opintoihin Suomessa. Opinnot voivat olla tutkintoon tai tutkinnon osan suorittamiseen johtavia tai ammatillista lisä- tai täydennyskoulutusta.

Aikuiskoulutustukea ja ammattitutkintostipendejä myönnettiin vuonna 2022 yhteensä 189 miljoonaa euroa. Myönnettyjen aikuiskoulutusetuuksien rahamäärä nousi noin 1,8 prosenttia vuodesta 2021. Aikuiskoulutustukea maksettiin vuonna 2022 yhteensä 30 124 henkilölle ja yhteensä 177,9 miljoonaa euroa.

Lue lisää aiheesta aikuiskoulutustuen verkkosivuilta ja kouluttaudu urallasi eteenpäin!

Lisää Kanavan uutisia