Ylläpitoraportoinnin opas

KLT-, PHT- ja TNT-asiantuntijoiden tulee raportoida 3 vuoden välein Tili-instituuttisäätiölle työtehtävistään ja kouluttautumisestaan. Tästä oppaasta saat tärkeimmät ohjeet raportointiin.

Miten täydennän tai päivitän laskutustietoni?

Jos ylläpitomaksusi maksajan tiedot puuttuvat tai ovat muuttuneet, tee näin:

  1. Napsauta sivun yläosasta Omat tiedot.


  2. Napsauta vasemmasta sivupalkista Pätevyysraportointi-otsikon alta Laskutusosoite.


    Pätevyysraportoinnin laskutusosoite -sivu avautuu.



  3. Napsauta Laskun maksaja -listaa ja valitse, maksatko ylläpitomaksun itse vai laskutetaanko ylläpitomaksu yritykseltä.

  4. Napsauta Haluan laskun -listaa ja valitse, missä muodossa haluat, että lasku toimitetaan.
    Jos maksat laskun itse, voit tällä hetkellä saada laskun vain postitse. Yrityksille lasku voidaan lähettää myös sähköpostilla tai verkkolaskuna.
    Sivulla näkyvät kentät päivittyvät sen mukaan, minkä toimitustavan valitset laskulle.

  5. Riippuen siitä, millä tavalla lasku toimitetaan, täytä seuraavat tiedot:
Valittu laskun toimitustapaTarvittavat tiedot
PostitseNimi/yrityksen nimi, osoite, postinumero, postitoimipaikka ja maa
SähköpostillaYrityksen nimi, Y-tunnus, postiosoite, postinumero, postitoimipaikka, maa ja sähköpostiosoite, johon lasku toimitetaan
VerkkolaskunaYrityksen nimi, Y-tunnus, postiosoite, postinumero, postitoimipaikka, maa, verkkolaskuosoite ja verkkolaskuoperaattori
  1. Kirjoita tarvittaessa laskulle haluamasi viite Laskutusviite-kenttään.

  2. Napsauta Tallenna.