Oletko kohdannut epäasiallista toimintaa verotarkastuksessa? Vastaa kyselyyn

Taloushallintoliitto haluaa selvittää kyselyllä, ovatko tilitoimistot ja tilitoimistojen asiakasyritykset kohdanneet verotarkastuksissa epäasiallista toimintaa viimeisen kahden vuoden aikana.

Liiton tietoon on tullut joitakin tapauksia, joissa verotarkastajan toiminta on ollut epäasiallista tarkastettavaa yritystä kohtaan. Kyselyn tarkoituksena onkin selvittää, onko ongelma laaja vai koskeeko se vain yksittäisiä tapauksia, tilitoimistoja tai asiakasyrityksiä. Kyselyn pohjalta on tarkoitus laatia aihetta avaava artikkeli TIlisanomiin. Kyselyn tuloksia käytetään myös yhteistyössä Verohallinnon kanssa verotarkastuksen kehittämiseksi ja mahdollisten ongelmien taklaamiseksi jatkossa.

Toivomme kyselyyn yhden vastauksen per tilitoimisto. Kysely on auki kaksi viikkoa aikavälillä 15. toukokuuta – 26. toukokuuta. Autoalan Keskusliitto tekee vastaavan kyselyn samalla aikavälillä jäsenistölleen. Tiedotamme aiheesta myös yhteisesti.

Voit vastata kyselyyn tämän linkin kautta.