Uutiset ja tiedotteet

Ensimmäinen Junior PHT -tasotesti 20. marraskuuta 2023

Junior PHT

Tili-instituuttisäätiö järjestää 20. marraskuuta klo 15–16 ensimmäistä kertaa Junior PHT -tasotestin, joka mittaa palkkahallinnon osaamista. Junior PHT on suunnattu palkkahallinnon tehtäviin hakeutuville opiskelijoille ja alanvaihtajille sekä uran alkuvaiheessa oleville. Ilmoittautuminen on auki 12. marraskuuta asti.

Junior PHT -tasotesti sisältää kysymyksiä palkanlaskennan, työlainsäädännön, ennakkoperinnän ja sosiaalivakuuttamisen aiheista. Kysymykset liittyvät tyypillisiin palkkahallinnon työtehtävissä vastaan tuleviin tilanteisiin.

Tasotesti on maksuton ja se on suunnattu vastavalmistuneille, alanvaihtajille ja opiskelijoille, jotka ovat opintojensa loppuvaiheessa. Suosittelemme sinulle osallistumista tasotestiin, jos opintosi ovat pian valmiit tai jos olet valmistunut viimeisen vuoden sisällä.

Junior PHT -tasotesti järjestetään 20. marraskuuta 2023 klo 15–16.

Junior PHT -tasotestiin osallistuminen kertoo valmiudesta kehittyä palkkahallinnon ammattilaiseksi. Osallistumismerkintä CV:ssä on myös tapa erottua muista hakijoista, kun alan yritykset valitsevat harjoittelijoita tai työntekijöitä.

Oppilaitokselle tasotesti on hyödyllinen mittari oppimisen tueksi ja mahdollisuus tutustuttaa opiskelija palkkahallinnon työpaikkojen osaamistarpeisiin.

Seuraava Junior KLT -tasotesti järjestetään 4. joulukuuta klo 15–16. Ilmoittautuminen aukeaa 30. lokakuuta ja päättyy 24. marraskuuta. Junior KLT mittaa osaamista kirjanpidon, verotuksen, sopimus- ja yhtiöoikeuden sekä sisäisen laskennan tehtävissä.

Jatkossa Junior PHT -tasotesti järjestetään samassa rytmissä Junior KLT -tasotestin kanssa: kaksi kertaa vuodessa, huhtikuussa ja marras-joulukuussa.

Accountor sponsoroi tasotestejä ja tarjoaa harjoittelupaikkoja tasotestin suorittaneille

Osallistuminen Tili-instituuttisäätiön järjestämiin tasotesteihin on maksutonta. Toimintakauden 2023–2024 Junior PHT ja Junior KLT -tasotestit sponsoroi Accountor.

“Haluamme sponsoroinnilla varmistaa, että mahdollisimman moni alalle tulija suorittaisi tasotestin ja että tasotestit pysyisivät maksuttomina”, sanoo Accountorin liiketoimintajohtaja Anu Keski-Filppula.

Anu Keski-Filppula

Accountor tarjoaa myös merkittävän määrän palkallisia harjoittelupaikkoja niille, jotka suorittavat Junior KLT ja Junior PHT -tasotestin.

“Säätiön tasotestit ovat hyvä startti työuralle talous- ja palkkahallinnossa. Näissä työtehtävissä osaamisen ylläpitäminen ja kehittäminen on erityisen tärkeää. Omasta ammatillisesta kehittymisestä motivoituneet henkilöt ovat enemmän kuin tervetulleita alalle! Meillä Accountorilla henkilöstöä tuetaan erilaisille työpoluille räätälöidyillä a+Akatemian kasvuohjelmilla. Kun kokemusta ja osaamista tulee lisää, tarjoamme mahdollisuuksia edetä uralla. a+Teamista löytyy monenlaisia rooleja erilaisille taloushallinnon osaajille”, Keski-Filppula kertoo.

Tutustu uraan Accountorilla heidän sivuiltaan.

Fakta

Junior PHT -tasotesti järjestetään ensimmäistä kertaa 20. marraskuuta 2023. Jatkossa tasotesti on kahdesti vuodessa.

Testi tehdään sähköisellä tenttialustalla, omalla tietokoneella.

Tasotesti kestää 60 minuuttia.

Testin tulos on testissä saavutettu pistemäärä.

Kaikki tasotestin suorittaneet saavat todistuksen.

Lisätietoa Junior PHT -tasotestistä