Kirjanpito ja tilinpäätös, Verotus

Yrityksen tilinpäätös- ja verosuunnittelu käytännössä

Tässä koulutuksessa vahvistat osaamistasi yrityksen tilinpäätöksen ja verotuksen yhteensovittamisen haasteissa. Opit laaja-alaisesti tarkastelemaan yrityksen mahdollisuuksia järjestellä niin kirjanpidollista kuin verotuksellistakin tulostaan sekä lisätä tilinpäätös- ja verosuunnittelun hallintaa. Koulutuksessa pääset pureutumaan käytännönläheisesti yrityksen ja yrittäjän tilinpäätös- ja verosuunnittelun syövereihin – niin mahdollisuuksiin kuin riskeihinkin. Koulutus sopii esimerkiksi KLT-asiantuntijoille ja muille kokeneille taloushallinnon ammattilaisille, jotka haluavat syventää ja vahvistaa osaamistaan yrityksen tilinpäätös- ja verosuunnittelussa.

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

05.11.2024 09:00

Päättyy

05.11.2024 16:00

Ilmoittaudu viimeistään

23.10.2024 12:00

KLT-ylläpito

1 pv, ydinosaamisalue

PHT-ylläpito

1 pv, muu osaamisalue

TNT-ylläpito

1 pv, muu osaamisalue

Talousosaaminen

Ammattilainen

Liiketoimintaosaaminen

Ammattilainen

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

640€ (+ alv)

460€ (+ alv)

570€ (+ alv)

Hinta sisältää:

Hinta sisältää sähköisen luentoaineiston sekä runsaasti tehtäviä mallivastauksineen.

Yleiset peruutusehdot

Päivän aikana saat vastauksia mm. siihen,

• miten voit auttaa yrittäjää ja yritystä tilinpäätöksen ja verotuksen suunnittelussa ja niiden yhteensovittamisessa
  • miten yrityksen kirjanpitoa ja verotusta yhteensovitetaan erilaisissa käytännön tilanteissa
  • miten ja miksi erilaiset tase-erät eroavat tilinpäätöksessä ja verotuksessa sekä miten näihin saadaan käytännössä otetta
  • miten arvostus- ja jaksotussäännöstö yhteensovitetaan kirjanpidossa, tilinpäätöksessä ja verotuksessa
  • miten arvonalentumiset ja -nousut käyttäytyvät kirjanpidossa, tilinpäätöksessä ja verotuksessa
  • miten erilaiset poistot ja poistoratkaisut toimivat yrityksen tuloksenjärjestelyssä käytännön erilaisissa tilanteissa
  • minkälaisia joustokohtia tilinpäätös- ja verosuunnittelussa voidaan löytää ja luoda erilaisissa käytännön tilanteissa
  • miten erilaiset ratkaisut vaikuttavat lyhyellä ja pidemmällä aikavälillä kirjanpitoon, tilinpäätökseen ja verotukseen.

Koulutuspäiviin sisältyy sekä ennakkotehtävien että lisätehtävien ratkaisemista ja keskustelua erilaisista ratkaisuvaihtoehdoista.

Aikataulu

08.50 – 09.00 Yhteyksien testaus
09.00 – 12.00 Luento
12.00 – 13.00 Lounastauko
13.00 – 16.00 Luento

• Kirjanpidon, tilinpäätöksen ja verotuksen yhteensovittaminen käytännössä
  • Tase-eräkohtainen arvostus- ja jaksotussäännöstö kirjanpidossa, tilinpäätöksessä ja verotuksessa
  • Arvonalentumiset ja arvonnousut kirjanpidossa, tilinpäätöksessä ja verotuksessa
  • Poistot, hyllypoistot sekä poistoerot ja verotuspoistot käytännössä – kysymykset ja ratkaisut
  • Tilinpäätös- ja verosuunnittelun mahdollisuudet käytännön erilaisissa tilanteissa
  • Erilaisten ratkaisujen vaikutus verotukseen – vaaranpaikat kirjanpidon, tilinpäätöksen ja verotuksen yhteensovittamisessa

Kysy lisää

Tämä tuote kuuluu myös kokonaisuuteen:

"Karin innostunut asenne tarttui."

"Olin tyytyväinen käytännön esimerkkeihin ja hyvin avattuihin laskutoimituksiin."

Kouluttajat:

Kari Alhola

CEO, yrittäjä, veroasiantuntija

Alholalla on laaja ja monipuolinen kokemus yritysten ja yrittäjien veroneuvonta- ja muista talouden hallinnan asiantuntijatehtävistä. Hän on kirjoittanut lukuisia taloushallinnon, johtamisen ja verotuksen tietokirjoja. Lisäksi hän on toiminut erilaisten yhteisöjen johtotehtävissä useita vuosia.

Saatat myös pitää...