Kirjanpito ja tilinpäätös, Verotus, Yritysjuridiikka, Yritysneuvonta, Johtaminen ja kehittäminen

Pien- ja mikroyrityksen yritys- ja omistusjärjestelyt käytännössä

Tässä koulutuksessa vahvistat asiakkaan tarpeiden tunnistamista – erityisesti pien- ja mikroyritysten omistus- ja yritysjärjestelytarpeissa käytännön eri tilanteissa. Vahvistat osaamistasi sekä yhtiön että sen osakkaan verotukselliset näkökulmat huomioon ottaen. Otat haltuusi erilaisten yritysjärjestelyjen hallinnan niin verotuksellisesti, yhtiöoikeudellisesti kuin kirjanpidollisestikin. Tällöin opit, mitä erilaisissa järjestelyissä tapahtuu, miten ne toteutetaan, miten miten ne vaikuttavat ja mitä ne tarkoittavat lopputuloksen kannalta aina kirjanpitoon asti. Syvennät aihealueen osaamistasi käytännönläheisesti case-tapausten avulla. Samalla saat eväitä palvella omia (sisäisiä tai ulkoisia) asiakkaitasi tuottamalla heille lisäarvoa. Koulutus sopii esimerkiksi KLT-asiantuntijoille ja muille kokeneille taloushallinnon ammattilaisille, jotka haluavat syventää ja vahvistaa osaamistaan omistusjärjestelyihin liittyvissä vero- ja kirjanpitokysymyksissä.

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

03.12.2024 09:00

Päättyy

03.12.2024 16:00

Ilmoittaudu viimeistään

19.11.2024 12:00

KLT-ylläpito

1 pv, ydinosaamisalue

PHT-ylläpito

1 pv, muu osaamisalue

TNT-ylläpito

1 pv, muu osaamisalue

Talousosaaminen

Erityisosaamisen syventäjä

Liiketoimintaosaaminen

Erityisosaamisen syventäjä

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

640€ (+ alv)

460€ (+ alv)

570€ (+ alv)

Hinta sisältää:

Hinta sisältää sähköisen luentoaineiston ja runsaasti harjoitustehtäviä mallivastauksineen.

Yleiset peruutusehdot

Tässä koulutuspäivässä saat vastauksia mm. siihen,

• miten erilaisia yritys- ja omistusjärjestelyjä suunnitellaan ja toteutetaan käytännössä
  • mitkä ovat tyypillisimmät omistus- ja yritysjärjestelyt pien- ja mikroyrityksissä ja miksi
  • miten erilaiset omistusjärjestelyt vaikuttavat yritysrakenteisiin, liiketoiminnan järjestämiseen sekä verotukseen ja kirjanpitoon
  • minkälaisia ovat tyypilliset yritys- ja omistusjärjestelyjen tukitoimenpiteet
  • minkälaisia veroriskejä yritys- ja omistusjärjestelyihin liittyy ja miten ne voidaan välttää

Ohjelma

Aikataulu

08.50 – 09.00 Yhteyksien testaus

09.00 – 12.00 Luento

12.00 – 13.00 Lounastauko

13.00 – 16.00 Luento

Ohjelma

• Omistus- ja yritysjärjestelyt kirjanpidossa ja verotuksessa sekä yhtiöoikeudelliset näkökohdat
  • Sulautuminen ja jakautuminen
  • Liiketoimintasiirto
  • Osakevaihto
  • Sukupolvenvaihdos ja sen verohuojennukset
  • Veroriskit ja niiden välttäminen

Kysy lisää

Tämä tuote kuuluu myös kokonaisuuteen:

”Oli aivan loistava kurssikokonaisuus! Esimerkit ja tehtävät auttoivat tekemään niitä ahaa-elämyksiä.”

”Olin erityisen tyytyväinen luentojen käytännönläheisyyteen.”

Kouluttajat:

Kari Alhola

CEO, yrittäjä, veroasiantuntija

Alholalla on laaja ja monipuolinen kokemus yritysten ja yrittäjien veroneuvonta- ja muista talouden hallinnan asiantuntijatehtävistä. Hän on kirjoittanut lukuisia taloushallinnon, johtamisen ja verotuksen tietokirjoja. Lisäksi hän on toiminut erilaisten yhteisöjen johtotehtävissä useita vuosia.

Saatat myös pitää...