Työoikeus, Johtaminen ja kehittäminen

Työsopimus ja työaikalaki – näin toimit oikein

Mitä on työoikeus ja mistä työnantajan vastuut ja velvollisuudet muodostuvat? Mitkä ovat tyypilliset virheet työsopimuksessa?

Työsopimus on jokaisen työsuhteen tärkein asiakirja, jonka oikeanlaiseen sisältöön tulee kiinnittää erityistä huomiota. Työsopimuslaki antaa ohjeet asiakirjan laatimiseksi mutta tietyt kohdat ovat tyypillisesti hankalia. Myös työaikalaki asettaa tarkat raamit, mutta käytännön soveltaminen on toisinaan haastavaa. Omat haasteensa tuo myös työehtosopimusten erilaisuus.

Tässä tehokkaassa webinaarissa pureudumme työsuhteen arkisiin käytännöntilanteisiin konkreettisten esimerkkien kautta. Aloitamme päivän työoikeuden kokonaisuuden hahmottamisella ja pureudumme sen jälkeen työsopimuslakiin ja työaikalakiin keskittyen niihin kohtiin, joissa tyypillisesti virheitä tapahtuu.

Voit lähettää ennakkokysymyksiä osoitteeseen asiakaspalvelu@taloushallintoliitto.fi vastaamme kysymykseen webinaarissa anonyymisti.

Webinaari on tarkoitettu erityisesti esihenkilöille ja johdolle ja sen käytyäsi ymmärrät miten työsuhteen ehdot muodostuvat ja tiedät, mitä työsopimuksen tekemisessä on otettava huomioon.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

11.09.2024 09:00

Päättyy

11.09.2024 11:00

Ilmoittaudu viimeistään

28.08.2024 12:00

KLT-ylläpito

2 h, muu osaamisalue

PHT-ylläpito

2 h, ydinosaamisalue

TNT-ylläpito

2 h, ydinosaamisalue

Liiketoimintaosaaminen

Ammattilainen

Henkilöstöhallinto-osaaminen

Ammattilainen

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

250€ (+ alv)

190€ (+ alv)

220€ (+ alv)

Hinta sisältää:

Hinta sisältää sähköisen luentoaineiston.

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

Albert Mäkelä on työlainsäädännön kokenut asiantuntija ja kouluttaja

9.00 Tervetuloa – webinaarin avaus ja johdanto päivään

9.00 Mitä on työoikeus?
9.20 Työsopimuksen tekeminen ja työsopimuslain keskeinen sisältö

• Tyypilliset sudenkuopat ja kuinka ne vältetään?
  • Mistä voidaan ja mistä ei voida sopia?

9.55 Tauko

10.00 Työajan järjestäminen työaikalain mukaan

• Lakiin perustuvat työajan järjestelyt
  • Sopimukseen perustuvat työajan järjestelyt

10.50 Keskustelua ja yhteenveto

11.00 Tilaisuus päättyy

Kysy lisää

Tämä tuote kuuluu myös kokonaisuuteen:

Kouluttajat:

Albert Mäkelä

Työ- ja yrityslainsäädännön asiantuntija, OTM

OTM Albert Mäkelä työskentelee työ- ja yrityslainsäädännön asiantuntijana Suomen Yrittäjät ry:n palveluksessa. Hänellä on yli 10 vuoden kokemus työlainsäädännöstä ja sen valmistelusta. Albert on toiminut myös pitkään kouluttajana työoikeuteen liittyvissä kysymyksissä.