Yritysrahoitus, Sisäinen laskenta, Yritysneuvonta, Teknologia ja prosessit, Liiketoiminta

TNT-tutkinto 2024

Ilmoittaudu suorittamaan vuoden 2024 TNT-tutkintoa! Ilmoittautuminen on mahdollista sen jälkeen, kun tutkintohakemus on lähetetty ja hyväksytty. Lähetä hakemus ennen 30.4.2024, niin varmistat että hakemuksesi ehditään käsitellä ennen ilmoittautumisajan päättymistä.

Kirjaudu sisään hakeaksesi tutkinnon suoritusoikeutta tai ilmoittautuaksesi tenttiin. Tenttiin voi ilmoittautua vain jos hakemus tutkintoon on hyväksytty.

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

20.05.2024 16:00

Päättyy

06.09.2024 23:59

Ilmoittaudu viimeistään

15.05.2024 23:00

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

259€ ( ei alv )

Peruutusehdot:

Ilmoittautumisen tutkintoon voi perua kuluitta 31.5.2024 asti. Sen jälkeen tulleista peruutuksista veloitamme 50 %. Jos ilmoittautuminen peruutetaan 10.8.2024 tai sen jälkeen, tai sitä ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko tutkintomaksun. Laita viestiä peruutuksesta osoitteeseen asiakaspalvelu@taloushallintoliitto.fi.

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

TNT-​tutkinnon 2024 työvaiheet ja aikataulu

Tili-​instituuttisäätiö pidättää oikeuden muutoksiin tutkinnon aikataulussa ja järjestelyissä.

TNT-tutkinto jakautuu 3 vaiheeseen: työnäytteiden raportointiin, kirjatenttiin ja lopputyöhön. Kaikki kolme vaihetta ovat pakollisia ja jokainen suoritus arvioidaan erikseen.

1. Työnäytteiden raportoinnissa arvioidaan suorittajan työkokemusta yritysneuvonnan ja talousohjauksen tehtävissä. Suoritusaika työnäytteiden raportoinnille on 20.-31.5.2024 klo 16 mennessä.
  2. Kirjatentti sisältää kysymyksiä talousohjauksen, yritysrahoituksen, yrityksen arvonmuodostuksen, prosessien ja tekniikan ja yritysvastuun osa-alueilta. Kirjatentti mittaa suorittajan ymmärrystä tenttiaineistosta ja kykyä soveltaa oppimaansa. TNT-kirja​tentti järjestetään sähköisenä tenttinä Inspera Exam Portal -alustalla. Tentti järjestetään 6.9.2024 klo 9-12.
  3. Lopputyönä suorittaja laatii kirjallisen raportin valitsemastaan TNT-tutkinnon aihepiiriin liittyvästä aiheesta. Lopputyön aiheet ilmoitetaan täällä. Lopputyön kirjoittaminen vaatii suorittajalta lähdeaineiston käyttöä, itsenäistä ajattelua ja soveltamista. Lopputyö palautetaan 6.9.2024 klo 24.00 mennessä Taloushallintoliiton sivuilta löytyvän lomakkeen kautta.

Kukin tutkinnon vaihe täytyy suorittaa hyväksytysti annettuna määräpäivänä tai siihen mennessä. Tutkinnon 1. vaiheen jälkeen kokelas saa tiedon arvostelusta ennen seuraaviin vaiheisiin siirtymistä. Loput tulokset ilmoitetaan kootusti syksyllä 2024.

Tarkemmat ohjeet tutkinnon eri vaiheisiin saat sähköpostilla ilmoittautumisen jälkeen toukokuussa.

Lue lisää eri vaiheiden suorittamisesta TNT-tutkinnon tietopankista!

Milloin ja miten saan tulokset?

Jokaisen tutkinnon suorittajan vastaukset ja tulokset käsitellään luottamuksellisesti. Tutkinnon sisällöstä vastaa Tili-​instituuttisäätiön TNT-​tutkintovaliokunta.

Saat tiedon tuloksista sähköpostitse viimeistään lokakuussa 2024.

Hyväksyttävästi TNT-​tutkinnon suorittaneille jaamme TNT-​tutkintotodistukset lokakuussa 2024. Vain TNT-​tutkinnon läpäisseiden ja julkaisuluvan antaneiden kokelaiden nimet julkistetaan.

Kysy lisää