Esimerkkejä whistleblower-ohjelmistoja ja -palveluita tarjoavista toimijoista

Julkaisemme whistleblower-ohjelmistoja ja -palveluita tarjoavien toimijoiden itsestään laatimia esittelyjä. Lista ei ole Taloushallintoliiton tai taloushallintoalan suosituslista vaan perustuu toimittajien omaan ilmoitukseen. Jos haluat listalle oman esittelysi, ota yhteyttä osoitteeseen janne.fredman@taloushallintoliitto.fi.

First Whistle

First Whistle tarjoaa huolettoman ja vaivattoman tavan järjestää ilmoituskanavan.

First Whistle täyttää whistleblowing-direktiivin vaatimukset, on sekä GDPR:n että digipalvelulain saavutettavuusvaatimusten mukainen. First Whistlen käyttäminen on helppoa ja kustannustehokasta. Ei tarvita käyttöönottokoulutusta tai manuaaleja, eikä uuden järjestelmän käyttöönottoon liittyvää turhautumista. Ja me huolehdimme kanavan teknisestä ylläpidosta.

First Whistlen tietoturva on varmalla pohjalla, tietoturva-auditointi on tehty 2021. Palvelu toimii Amazonin laadukkailla palvelimilla ja palvelunrakentajina on käytetty mm. Luottokunnan palvelujen rakentajia, joilla sekä osaaminen että toimintakulttuuri on huippuluokkaa. First Whistleen on rakennettu psykologista ohjausta läpi ilmoitusprosessin pienentämään riskejä, joita syntyy inhimillisen käyttäytymisen kautta. Olemme vakaa ja luotettava kumppani. Myös sisällöllinen osaamisemme on syvää, pystymme auttamaan erilaisissa tilanteissa kymmenien organisaatioiden kokemuksella.

Autamme mielellämme myös yhteiskäytöllisen whistleblowing-kanavan järjestämisessä.

Lue lisää ja sovi tapaaminen!

Pro Vastuullisuus

Pro Pilvipalvelut on ohjelmistokehitysyritys, jonka asiakkaina on pk-yrityksiä, yhdistyksiä, kuntia ja seurakuntia. Olemme kehittäneet kaikille asiakkaillemme soveltuvan palvelun nimeltä Pro Vastuullisuus. Sen avulla pystyy tekemään mm. pk-organisaation eettiset ohjeet, vastuullisuusraportin sekä avaamaan anonyymin whistleblowing-ilmoituskanavan. Palvelun mukana tulee myös hyödyllisiä työkaluja rahanpesulain edellyttämään dokumentointiin. Direktiivin mukainen anonyymi ilmoituskanava on helppo avata ilman kallista koulutusta ja hinnoittelumme on pienemmällekin yritykselle kohtuullinen. Esim. mikroyrityksen 1-9 henkilön perusversion lisenssin hinta on 99 € / vuosi ja laajempi versio 199 € / vuosi. Lisätietoa Pro Vastuullisuudesta löytyy osoitteesta www.anonyymilmoituskanava.fi ja muista palveluistamme sekä yrityksestämme osoitteesta www.propilvipalvelut.fi.

Econia Whistle

Ilmoita väärinkäytösepäilyistä anonyymisti.

Econia Whistle on ilmoituskanava, jonka avulla organisaation sisällä voi tuoda tiedoksi väärinkäytöksiä ja lainvastaista tai epäeettistä toimintaa. Ilmoituksen voi tehdä täysin anonyymisti. Ei pelkoa vastatoimista kuten uhkailusta, vähättelystä tai aseman heikentämisestä organisaatiossa.

Organisaatioille, jotka työllistävät yli 50 henkeä tai joiden liikevaihto ylittää 10 miljoonaa euroa, tulee ilmoituskanavan järjestäminen organisaatiossa pakolliseksi EU:n whistleblowing-direktiivin myötä.

Lue lisää: https://kauppa.econia.com/tuote/econia-whistle/

Cyberwatch Easywhistle

Cyberwatch Easywhistle on täysin kotimainen ratkaisu, joka tarjoaa käyttäjälle vahvasti suojatun tietoturvallisen tavan ilmoituksen tekemiseen. Otamme halutessanne samaan hintaan ilmoitukset puolestanne vastaan ja toimimme siten lain edellyttämänä riippumattomana tahona. Kokeneet ammattilaisemme arvioivat ilmoituksen ja tekevät tarvittaessa teille ehdotuksen jatkotoimenpiteistä.

Palveluntuottaja on Cyberwatch Forensic. Kanava-alustan tuottaa Easywhistle.

Hinnat:

• Perustamisessa tukeminen kiinteä hinta 2200 euroa sisältää kaikki tarvittavat asiakirjat ja prosessinkuvauksen.
  • Koulutus webinaari kiinteä hinta 450 euroa
  • Kanava 99 euroa kuukaudessa sisältäen ilmoitusten vastaanoton ja käsittelyn.

Yhteystiedot:
Ake Turunen