Osallistu suureen taloushallinnon opiskelijatutkimukseen!

Opiskeletko taloushallinnon alalla? Oletko aloittamassa tai harkitsetko taloushallinnon opintoja? Vastaa valtakunnalliseen opiskelijatutkimukseemme 30. maaliskuuta 2024 mennessä. Vastausten avulla pyritään vaikuttamaan alan vetovoimaan ja alalle tulijoiden urapolkuihin.

Vastaa tutkimuskyselyyn 31. maaliskuuta 2024 mennessä!

Taloushallintoliitto toteuttaa valtakunnallisen opiskelijatutkimuksen, jonka kohderyhmänä ovat kaikki taloushallinnon alaa opiskelevat sekä alan opintoja harkitsemassa tai aloittamassa olevat opiskelijat.

Haluamme tutkimuksen avulla erityisesti selvittää opiskelijoiden käsityksiä ja odotuksia alasta. Tutkimusten tulosten avulla pyritään tukemaan alan vetovoimatekijöitä ja kehittämään alalle tulijoiden urapolkuja.

Kyselyyn vastaaminen vie aikaa noin 10–15 minuuttia. Kysely on avoinna 31.maaliskuuta 2024 saakka.

Oletko taloushallinnon oppilaitoksen edustaja? Toivomme, että välitätte tiedon tutkimuksesta omille opiskelijoillenne, sekä mahdollisuuksien mukaan esimerkiksi varaamaan opiskelijoillenne hetken kyselyyn vastaamiseen opetuksen ohessa. Aktiivisesti tutkimukseen osallistuneiden oppilaitosten on myös mahdollista saada kooste tuloksista kevään 2024 aikana.

Kiitos jo etukäteen ajastanne sekä panoksestanne tutkimuksessa. Kiitos myös kaikille jo kyselyyn vastanneille!

Tutkimuksen tulokset julki avoimessa virtuaalitapahtumassa

Taloushallinnon työ ja tulevaisuus 24. huhtikuuta 2024

Opiskelijatutkimuksen tuloksia esitellään Taloushallinnon työ ja tulevaisuus -tapahtumassa 24. huhtikuuta 2024. Tapahtuma on kaikille avoin, maksuton virtuaalitapahtuma, joka kokoaa yhteen taloushallintoalan tekijät ja toimijat.

Järjestämme tapahtuman yhteydessä myös taloushallintoalan uratorin, jossa alan ammattilaiset ja alasta kiinnostuneet kohtaavat alalla toimivat työnantajat, palveluntarjoajat ja kouluttajat. Tämä on tilaisuutesi luoda yhteyksiä, oppia uutta ja ehkä löytää unelmatyösi.

Taloushallintoliiton työ ja tulevaisuus -tapahtuman kumppaniyritykset saavat myös tutkimustulosten koosteen käyttöönsä.