Infot, videot, podcastit

Webinaari: Tilinpäätöstietojen ilmoittaminen ja kaupparekisteristä poistaminen

kannettava tietokone

Taloushallintoliitto järjestää yhdessä PRH:n ja Verohallinnon kanssa infowebinaarin, jonka aiheena on tilinpäätöstietojen ilmoittaminen kaupparekisteriin sekä yrityksen poistaminen rekisteristä. Tervetuloa kuulolle perjantaina 27. syyskuuta klo 9–10.30.

Yritysten on lähetettävä tilinpäätös ja muut osakeyhtiölain edellyttämät asiakirjat ja tiedot rekisteröitäväksi kaupparekisteriin. Patentti- ja rekisterihallitus poistaa rekisteristä yrityksiä, jotka kehotuksista huolimatta eivät ilmoita tarvittavia tietoja. Muistutimme heinäkuussa, että kaupparekisterissä on vielä noin 47 000 yritystä, joilta lakisääteinen ilmoitus on jäänyt tekemättä.

Tilinpäätöstietojen ilmoittamisen käytänteet ja yritysten poistaminen kaupparekisteristä ovat herättäneet kysymyksiä tilitoimistokentällä. Nyt järjestämme infowebinaarin aiheesta yhdessä PRH:n ja Verohallinnon kanssa perjantaina 27. syyskuuta klo 9–10.30. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Julkaisimme keväällä kysymys-vastaus-muodossa kirjoituksen siitä, miten tiedot yhtiökokouksen päätöksistä voi ilmoittaa rekisteröitäväksi.

Webinaarin ohjelma

• Aloitussanat
  • Tilinpäätöstietojen ilmoittaminen Verohallinnon kautta tai suoraan PRH:lle
  • Ilmoittaminen tilitoimiston näkökulmasta
  • Rakenteinen tilinpäätös – mitä uutta?
  • Yrityksen poistaminen kaupparekisteristä
  • Vapaata keskustelua ja yleisökysymyksiä

Tapahtumassa kuulemme asiantuntijoita Taloushallintoliitosta, PRH:sta ja Verohallinnosta. Tapahtumaa vetävät johtavat asiantuntijat Markku Ojala ja Mira Merikanto. Tervetuloa mukaan!

Markku Ojala

Verotuksen johtava asiantuntija Taloushallintoliitto

Markku toimii Taloushallintoliitossa verotuksen johtavana asiantuntijana sekä Tilisanomat-lehden päätoimittajana. Hän kouluttaa verotuksen ja kirjanpidon teemoista sekä antaa jäsenneuvontaa.

Mira Merikanto

Kirjanpidon johtava asiantuntija Taloushallintoliitto

Mira toimii Taloushallintoliitossa kirjanpidon johtavana asiantuntijana. Hän kouluttaa kirjanpidon teemoista ja antaa jäsenneuvontaa. Hänellä on myös pitkä kokemus tilitoimistoyrittäjänä.