Webinaareja tarjolla: tase-erittelyjen tärkeys, t&k-vähennys ja rutiinien automaatio

Taloushallintoliitto tarjoilee tammikuun keskellä kolme erilaista webinaaria taloushallinnon ammattilaisille.

Tunne asiakkaasi tase

Tiistaina 17. tammikuuta kello 9.00–10.30 on tarjolla huippuasiaa tase-erittelyjen tärkeydestä ja asiakkaan taseen tuntemisesta. Tase-erittelyjen merkityksestä keskustelevat kirjanpidon ja verotuksen työryhmän asiantuntijat, kouluttaja Kari Alhola, tilitoimistoyrittäjä Elmeri Linnera ja Vismalta Marja-Liisa Lohtander. Koulutuksessa aiheena muun muassa:

• Tunne asiakkaasi tase
  • Tase-erittelyt työkaluna kirjanpidon sisällön avaamiseen
  • Miten kommunikoin tase-erittelyistä asiakkaani kanssa?

Webinaarin tarkoituksena on syventää taloushallinnon ammattilaisten ymmärrystä asiakkaan taseesta, tarjota keinoja lisäarvon tuottamiseen asiakkaalle sekä kertoa, miten usein tase-erittelyt kannattaisi laatia. Keskustelua vetää Taloushallintoliiton johtava asiantuntija Mira Merikanto.

Tiistain webinaaria pääset kuuntelemaan tästä linkistä.

Kaikki Taloushallintoliiton webinaarit tallennetaan myös liiton Youtube-kanavalle, josta niitä voi katsoa jälkikäteen.

Tilaa liiton Youtube-kanava ja saat tiedon, kun uusi tallenne on katsottavissa!

Pienten rutiinien automaatiosta

Perjantaina 20. tammikuuta kello 9.00–10.00 voit tulla kuuntelemaan ja näkemään esimerkkejä siitä, miten voit helpottaa rutiinitöitäsi tee-se-itse-automaatioiden avulla. Moni pieni tilitoimisto on lähtenyt paikkaamaan järjestelmien välisiä puutteita omilla automaatioilla, automatisoimalla vaikka excelin käyttöä.

“Ohjelmistorobotiikka ei aina tarkoita suuria IT-konsultti-vetoisia projekteja, vaan se on myös jokaisen tekemää pientä työn tehostamista.”, kertoo Haaga-Helian ammattikorkeakoulun laskentatoimen lehtori Heli Kortesalmi. Webinaarin järjestää Taloushallintoliiton kanssa Haaga-Helian älykkään automaation osaamiskeskus.

Perjantain webinaaria pääset kuuntelemaan tästä linkistä.

T&K-vähennyksestä toinen webinaari

Lisäksi maanantaina 16. tammikuuta kello 14.00–15.30 pidetään kertaus tutkimus- ja kehittämisvähennyksestä, joka astui voimaan vuoden alussa. Maanantain webinaarissa uutta t&k-vähennystä esittelevät liiton johtavat asiantuntijat Janne Fredman ja Markku Ojala.

Maanantain t&k-webinaariin pääset tästä linkistä.