Verotus

Yrityskaupat käytännössä pien- ja mikroyrityksissä

Koulutuksessa vahvistat osaamistasi tilanteissa, joissa yritys vaihtaa omistajaa erilaisin tavoin ja erilaisissa tilanteissa. Opit hallitsemaan käytännössä liiketoiminta- ja osakekaupan vaikutukset yrityskaupassa ja lisäät varmuutta toimia yrityskaupassa yrityksesi tai asiakasyrityksesi apuna.

Vahvistat osaamistasi erilaisissa yrityskauppatilanteissa myös yrityksen arvonmäärityksen merkitykseen ja sen vaikutuksiin verotuksessa. Tällöin huomiota kiinnitetään mm. verottajan hyväksymään yrityksen arvostukseen ja siihen vaikuttaviin tekijöihin.

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

18.12.2024 09:00

Päättyy

18.12.2024 12:00

Ilmoittaudu viimeistään

04.12.2024 12:00

KLT-ylläpito

3 h, ydinosaamisalue

PHT-ylläpito

3 h, muu osaamisalue

TNT-ylläpito

3 h, muu osaamisalue

Talousosaaminen

Erityisosaamisen syventäjä

Liiketoimintaosaaminen

Ammattilainen

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

460€ (+ alv)

330€ (+ alv)

410€ (+ alv)

Hinta sisältää:

Hinta sisältää sähköisen luentoaineiston ja harjoitustehtäviä malliratkaisuineen.

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

Tämä puolen päivän koulutus sisältää käytännönläheisiä ennakkotehtäviä. Päivän aikana haetaan vastauksia mm. siihen,
•    miten erilaiset yrityskaupat vaikuttavat yrityskaupan hintaan
•    minkälaisia asiakokonaisuuksia tulee nostaa esille yrityskaupassa myyjän ja ostajan näkökulmasta
•    miksi arvonmäärityksiä tulee tarkastella eri tilanteissa eri tavoin myös verotuksellisista syistä

Kouluttaja on verotuksen huippuammattilainen ja pidetty kouluttaja.

•    Yrityskaupat – substanssi- vai liiketoimintakauppa
•    Yrityksen arvonmääritykset ja osapuolten erilaiset näkökohdat – miksi verottaja edellyttää tiettyjä hintoja ja millaisissa tilanteissa?
•    Yrityskaupan tärkeät verokysymykset ostajan ja myyjän näkökulmasta
•    Kannattaako myyjän valita osake- vai liiketoimintakauppa? Miksi?

Kysy lisää

Tämä tuote kuuluu myös kokonaisuuteen:

Kouluttajat:

Kari Alhola

Toimitusjohtaja, yrittäjä ja veroasiantuntija

Alholalla on laaja ja monipuolinen kokemus yritysten ja yrittäjien veroneuvonnasta ja muista talouden hallinnan asiantuntijatehtävistä. Hän on kirjoittanut lukuisia taloushallinnon, johtamisen ja verotuksen tietokirjoja. Lisäksi hän on toiminut erilaisten yhteisöjen johtotehtävissä useita vuosia.

Saatat myös pitää...