Palkkahallinto, Henkilöstöhallinto

Lomautusprosessi

Heikkenevässä taloustilanteessa moni yritys joutuu karsimaan kulujaan ja lomauttamaan henkilöstöään. Lomauttamisella tarkoitetaan sitä, että työnantaja saa työsopimuslaissa määriteltyjen ehtojen täyttyessä keskeyttää työn ja palkanmaksun ja työntekijä työn tekemisen, vaikka työsuhde pysyy voimassa. Lomauttamisessa noudatettavista toimintatavoista ja määräajoista on säädetty työsopimuslaissa ja työehtosopimuksissa.

Tässä koulutuksessa opit keskeiset asiat, jotka lomautusprosessissa tulee ottaa huomioon. Prosessiin sisältyy tärkeitä aikarajoja, joiden huomioimatta jättäminen voi aiheuttaa huomattavia lisäkustannuksia. Koulutus antaa valmiudet tiedostaa tilanteet, joihin on reagoitava ja joissa on osattava toimia oikein. Koulutuksen käytyäsi pystyt tarvittaessa neuvomaan ja seuraamaan muita lomautusprosessin kanssa toimivia.

Koulutus on suunnattu palkka- ja henkilöstöhallinnon parissa työskenteleville, jotka työssään ohjaavat yrityksiä lomautuksiin liittyvissä asioissa tai vastaavat niiden seurannasta. Koulutus sopii myös yritysjohdolle, joka haluaa selkeän kuvan lomautuksen käytännön toimista.

KLT-ylläpito

2 h, muu osaamisalue

PHT-ylläpito

2 h, ydinosaamisalue

Liiketoimintaosaaminen

Ammattilainen

Henkilöstöhallinto-osaaminen

Ammattilainen

Osallistumismuoto Verkkokoulutus

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

150€ (+ alv)

120€ (+ alv)

Hinta sisältää:

Hinta sisältää videoluennot, ladattavan koulutusmateriaalin sekä harjoitustehtäviä mallivastauksineen.

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

Koulutuksen läpikäyntiin kannattaa varata noin 2,5 tuntia. Koulutus koostuu kolmesta videosta, joista kukin sisältää oman selkeän kokonaisuuden. Oppimistasi tukevat monivalintatehtävät malliratkaisuineen.

Kouluttaja on pitkän linjan tilitoimistoammattilainen ja kokenut palkkahallintoalan kouluttaja.

• Verkkokoulutuksessa voit opiskella omassa tahdissasi silloin kun sinulle parhaiten sopii

• Ostettuasi verkkokoulutuksen, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen
  • Saat pääsyn verkkokoulutukseen heti

• Löydät ostamasi verkkokoulutukset OmaTAL-sivuiltasi: https://taloushallintoliitto.fi/oma-tal/koulutukset/omat-verkkokoulutukset/

• Voit katsoa videot ja tehdä tehtävät useita kertoja oppimisesi varmistamiseksi

Lomautusprosessi

• Erilaiset lomautustyypit
  • Lomautuksen aikarajat, suunnittelu
  • Lomautuksen vaikutus vuosilomaan
  • Lomautuksen seuranta
  • Työntekijän oikeudet

Lue lisää verkkokoulutuksista Kysy lisää

"Kouluttaja oli hyvin selkeäsanainen."

Kouluttajat:

Riikka Lehtinen

KLT, PHT, toimitusjohtaja

Lehtisellä on pitkä tilitoimistokokemus. Yhtenä tärkeänä osa-alueena kouluttamisessa hän pitää tilitoimistojen ja niiden henkilöiden käytännön toiminnan järkeistämisen ja toiminnan riskien kartoittamisen. Lehtinen on toiminut pitkään Taloushallintoliiton luottamustehtävissä ja kouluttajana. Hän on perehtynyt mm. tulorekisteriin, tietosuojaan ja erilaisten menetelmien muuttumisen vaikutuksiin yrityksen ja tilitoimiston käytännön työhön.

Saatat myös pitää...