Uutiset ja tiedotteet

Verohallinto tiedottaa: Uutta OmaVerossa

OmaVerossa on tulevana viikonloppuna käyttökatko. Tietojärjestelmäpäivityksen jälkeen 21.11. OmaVeroon tulee parannuksia ja uusia toiminnallisuuksia.

Muutoksia tulee muun muassa yritysasiakkaiden verkkomaksujen hoitamiseen ja asiakkaalle muodostuvaan yhteenvetoon, jota Verohallinto on kehittänyt vuosia. Uudistuminen tuo mukanaan toivottuja muutoksia kirjeen ulkoasuun ja sisältöön. Parannuksia on tehty myös yhteenvedon taulukoihin, esimerkiksi yritysasiakkailla Verojen erittely -taulukossa näkyy veron erääntynyt määrä korkoineen yhteenvedon muodostumispäivältä sekä seuraavan kuun 22. päivään asti laskettuna.

Tietojärjestelmäpäivityksen yhteydessä OmaVerossa otetaan käyttöön uusi rajapinta verkkomaksuissa. Uusi PSD2-rajapinta vaikuttaa erityisesti OP:n yritystunnuksia käyttävien yritys- ja yhteisöasiakkaiden verkkomaksuihin OmaVerossa. Muutoksia on tiedossa myös muiden pankkien yritysasiakkaille.

Lue uudistuksista tarkemmin verohallinnon sivuilta: Uutta OmaVerossa marraskuussa

OmaVero on tärkeä työkalu

Taloushallintoliiton ja verohallinnon asiantuntijat tekevät tiivistä yhteistyötä, jotta OmaVeron toiminnallisuudet tukisivat mahdollisimman hyvin päivittäistä työtä esimerkiksi tilitoimistoissa.

Asiantuntijamme Mira Merikanto LinkedIN:ssä lokakuussa: “Hyvää keskustelua OmaVeron toiminnallisuuksien kehittämisestä tänään Vallilassa. Taloushallintoliiton jäsen Taina Niemelä Turun kollegoineen oli kerännyt listan kehitysideoita, joita minä & Janne Fredman komppasimme. Kiitos Nina Hytti & Joonas Jarva kutsusta!”