Palkkahallinto, Henkilöstöhallinto

Kansainvälisten työskentelytietojen ilmoittaminen tulorekisteriin ja muut työnantajamenettelyt

Tässä verkkokoulutuksessa vahvistat osaamistasi seikoista, jotka vaikuttavat Suomessa työskentelevän ulkomaisen työntekijän sekä ulkomaille töihin lähetetyn työntekijän työnantajamenettelyihin ja ilmoittamiseen. Saat varmuutta soveltaa kansainvälisiin työskentelytilanteisiin liittyvää lainsäädäntöä ja menettelyitä ja tiedät, mitä tietoja tarvitaan työntekijän rekisteröimiseksi. Saat tietoa, miten ulkomailta Suomeen töihin tulevan työntekijän verotus voi vaihdella eri tilanteissa ja miten se vaikuttaa ilmoittamiseen. Ymmärrät, miten ulkomaisen ja suomalaisen maksajan velvoitteet eroavat toisistaan ja tunnistat ulkomaantyöskentelyyn liittyvät työnantajamenettelyt ja ilmoittamisvelvoitteet sekä tilanteet, joissa ulkomaantyöskentelystä on annettava lisätietoja. Lisäksi vahvistat osaamistasi annettujen kansainvälisten tietojen oikaisemisen menettelyistä ja periaatteista.

Koulutus sopii palkka- ja henkilöstöhallinnon ammattilaisille.

KLT-ylläpito

3 h, muu osaamisalue

PHT-ylläpito

3 h, ydinosaamisalue

TNT-ylläpito

3 h, muu osaamisalue

Liiketoimintaosaaminen

Perusosaaja

Henkilöstöhallinto-osaaminen

Ammattilainen

Osallistumismuoto Etätoteutus

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

280€ (+ alv)

240€ (+ alv)

Hinta sisältää:

Hinta sisältää videoluennot, ladattavan kurssimateriaalin sekä harjoitustehtäviä mallivastauksineen.

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

Koulutuksen läpikäyntiin kannattaa varata noin 3 tuntia. Koulutus sisältää yli 60 monivalintatehtävää malliratkaisuineen. Koko koulutusta ei tarvitse käydä läpi kerralla, vaan voit helposti jaksottaa opiskelun lyhyempiin osiin. Koulutus koostuu osioista, joista kukin sisältää oman asiakokonaisuuden. Verkkokoulutuksessa voit opiskella omassa tahdissasi silloin kun sinulle parhaiten sopii. Voit katsoa videot useita kertoja oppimisesi varmistamiseksi.

Ostettuasi verkkokoulutuksen, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Saat pääsyn verkkokoulutukseen heti. Löydät ostamasi verkkokoulutukset OmaTAL-sivuiltasi: https://taloushallintoliitto.fi/oma-tal/koulutukset/omat-verkkokoulutukset/

Ulkomailta Suomeen töihin tulevat henkilöt – velvoitteet

• Ulkomailta Suomeen tulevan työntekijän verotukseen ja ilmoittamiseen vaikuttavia seikkoja
  • Ulkomaalaisen työntekijän rekisteröinti
  • Ulkomaisten työntekijöiden vakuuttamisvelvoitteet ja ilmoittaminen tulorekisteriin
  • Työnantajamenettelyt ja ilmoittaminen
  • Ulkomaisen vuokratyövoiman käyttö ja velvoitteet
  • Ilmoitettujen tietojen korjaaminen

Ulkomaille töihin lähtevät henkilöt – velvoitteet

• Työnantajamenettely ja ilmoittaminen
  • Lisätiedot ulkomaantyöskentelyssä
  • Ilmoitettujen tietojen korjaaminen

Koulutus on julkaistu marraskuussa 2023.

Kysy lisää

Tämä tuote kuuluu myös kokonaisuuteen:

Kouluttajat:

Sari Wulff

Johtava asiantuntija

Sari Wulff on työskennellyt Verohallinnossa ennakkoperinnän ja kansainvälisen verotuksen asiantuntijana jo yli 20 vuoden ajan sekä ollut mukana useissa erilaisissa hankkeissa. Aiemmin hän on työskennellyt Valtiovarainministeriön vero-osastolla ja käräjäoikeudessa. Tällä hetkellä hän työskentelee tulorekisteriyksikössä johtavana asiantuntijana.

Saatat myös pitää...