Uusi yhteistoimintalaki

Tilauksen tila
Ei liittynyt
Maksullinen verkkokurssi, myynti verkkokaupan kautta
Aloita
Tämä verkkokoulutus on tällä hetkellä suljettu

Koulutuksessa opit, millaisia velvollisuuksia ja oikeuksia yhteistoimintalaki tuo työnantajalle. Uusi yhteistoimintalaki tuli voimaan 1.1.2022. Koulutuksessa käydään läpi uuden yhteistoimintalain sisältö ja muutokset aikaisempaan lakiin.

Koulutuksessa käsitellään omina kokonaisuuksinaan uusi jatkuvan vuoropuhelun velvollisuus, muutosneuvottelut sekä henkilöstön hallintoedustus. Koulutus toimii myös eri yhteistoimintamenettelyiden kattavana peruskoulutuksena.

Työnantajan uutena velvollisuutena on käydä jatkuvaa vuoropuhelua henkilöstön kanssa. Vuoropuheluun liittyy myös tiedonantovelvollisuuksia ja työyhteisön kehittämissuunnitelman laatiminen, joiden sisältö käsitellään koulutuksessa.

Työvoiman vähentämistä koskevat neuvottelut ovat jatkossa muutosneuvotteluita. Muutosneuvottelut on käytävä myös silloin, kun työnantaja harkitsee muita työntekijöiden asemaan vaikuttavia olennaisia muutoksia kuin työvoiman vähentämistä. Koulutuksessa käydään läpi erilaisten muutosneuvottelujen vaatimukset ja niiden prosessi.

Koulutusvideoiden kesto yhteensä: 3 tuntia 20 minuuttia

Monivalintatehtäviä: 15 kpl ja avoimia tehtäviä: 4 kpl

Kouluttaja:

Albert Mäkelä, OTM, asiantuntija, Suomen Yrittäjät

Koulutuksen sisältö

Koulutuksessa on neljä osa-aluetta. Osa-alueet sisältävät koulutusvideoita sekä lopuksi on tehtävät.

• Osa 1: Yhteistoimintalain uudistuksen tavoitteet, lain rakenne, soveltamisala ja yleiset säännökset
  • Osa 2: Jatkuva vuoropuhelu työpaikoilla
  • Osa 3: Muutosneuvottelut
  • Osa 4: Henkilöstön edustus työnantajan hallinnossa
  • Tehtävät

Tämä koulutus on julkaistu tammikuussa 2021.