Palkkahallinto, Työoikeus

Palkkahallinnon tehopäivä

Palkkahallinnon ammattilaisen vaativa työ edellyttää jatkuvaa osaamisen ajantasalla pitämistä. Tehopäivässä kasvatat osaamistasi palkka- ja henkilöstöhallinnon työn haastavista tilanteista. Saat varmuutta omaan työhösi!

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

16.05.2024 09:00

Päättyy

16.05.2024 16:00

Ilmoittaudu viimeistään

06.05.2024 09:00

KLT-ylläpito

1 pv, muu osaamisalue

PHT-ylläpito

1 pv, ydinosaamisalue

Liiketoimintaosaaminen

Perusosaaja

Henkilöstöhallinto-osaaminen

Ammattilainen

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

640€ (+ alv)

440€ (+ alv)

570€ (+ alv)

Hinta sisältää:

Hinta sisältää luennot ja sähköisen luentoaineiston.

Yleiset peruutusehdot

9.00 – 9.05

Tervetuloa!
Eija Männistö, PHT, henkilöstöhallinnon johtava asiantuntija, Taloushallintoliitto

9.05 – 10.20
Tulorekisterin takautuvat korjaukset aiheuttavat eniten virheitä ilmoittamisessa

• Yleisimmät virheet korjaamisessa
  • Mitä virheistä seuraa
  • Miten teet korjaukset oikein
  • Ajankohtaista tulorekisteristä

Sari Wulff, Johtava asiantuntija, Verohallinto

10.20 – 10.30 Tauko

10.30 – 11.30
Työnantajan työntekijän puolesta maksamat sakot ja oikeudenkäyntikulut

• Työtehtävissätyöntekijälle aiheutuneiden henkilökohtaisten sakkojen, oikeudenkäyntikulujen, pysäköintivirhe- ja muiden hallinnollisten maksujen ja käsittely palkanlaskennassa: verotus, sosiaalivakuutusmaksut ja tulorekisteri-ilmoittaminen
  • Miten vähennyskelpoisuus henkilökohtaisessa verotuksessa vaikuttaa asiaan
  • KHO:n päätös 2023:116 tiukensi aiempaa verotuskäytäntöä

Janne Myllymäki, OTL, KTL, verotuksen oikaisulautakunnan puheenjohtaja

11.30 – 12.15 Lounastauko

12.15 – 13.30
Työlainsäädännössä ajankohtaista

• Katsaus hallitusohjelman työlainsäädäntöhankkeisiin
  • Tuoretta oikeuskäytäntöä: työntekijöiden tasapuolinen kohtelu & työsuhteen päättäminen

Albert Mäkelä, Työ- ja yrityslainsäädännön asiantuntija, OTM, Suomen Yrittäjät ry

13.30 – 13.45 Kahvitauko

13.45 – 14.45
Toimenpiteet työskentelystä ulkomailla etätöissä ja ulkomailla asuvan työnteosta Suomeen

• Toimenpiteet käytännössä: EU-valtio Espanja ja ns. kolmas valtio Thaimaa
  • Miten rekisteröinnit, ilmoitus- ja maksuvelvollisuudet kohdemaassa on hoidettava
  • Mitä palkanlaskennassa Suomessa on tehtävä
  • Murros työkulttuurissa, miksi tällaisesta työskentelystä on tullut houkuttelevaa?

Irina Arkanen, Palkanlaskennan asiantuntija

14.45 – 14.55 Tauko

14.55 – 15.40
Tulorekisterin täydentävät tiedot Kela-hakemuksissa

• Mitä tietoja ja miksi olisi hyvä ilmoittaa säännönmukaisesti
  • Miten takautuvat korjaukset vaikuttavat tehtyihin päätöksiin
  • Tarvittavat suomi.fi-valtuudet

Hanne Oinonen, Kela

15.40 – 16.00
Ajankohtaisia asioita ja tilaisuuden päätös

Kysy lisää

Kouluttajat:

Sari Wulff

Johtava asiantuntija

Sari Wulff on työskennellyt Verohallinnossa ennakkoperinnän ja kansainvälisen verotuksen asiantuntijana jo yli 20 vuoden ajan sekä ollut mukana useissa erilaisissa hankkeissa. Aiemmin hän on työskennellyt Valtiovarainministeriön vero-osastolla ja käräjäoikeudessa. Tällä hetkellä hän työskentelee tulorekisteriyksikössä johtavana asiantuntijana.

Janne Myllymäki

Verotuksen oikaisulautakunnan puheenjohtaja, OTL KTL

Janne Myllymäki työskentelee verotuksen oikaisulautakunnan puheenjohtajana sekä opettajana ja tutkijana Helsingin yliopistossa. Hänellä on pitkä ja monipuolinen kokemus verotuksen asiantuntija- ja koulutustehtävistä. Myllymäen erityisosaamiseen kuuluvat muun ohessa ennakkoperintään liittyvät kysymykset.

Albert Mäkelä

Työ- ja yrityslainsäädännön asiantuntija, OTM

OTM Albert Mäkelä työskentelee työ- ja yrityslainsäädännön asiantuntijana Suomen Yrittäjät ry:n palveluksessa. Hänellä on yli 10 vuoden kokemus työlainsäädännöstä ja sen valmistelusta. Albert on toiminut myös pitkään kouluttajana työoikeuteen liittyvissä kysymyksissä.

Eija Männistö

PHT, henkilöstöhallinnon johtava asiantuntija

Eija Männistö työskentelee henkilöstöhallinnon johtavana asiantuntijana Taloushallintoliitossa. Työssään hän kouluttaa niin palkka- ja henkilöstöhallinnon alalle tulevia uusia ammattilaisia kuin asiantuntijatehtävissä toimivia sekä toimii alan neuvonanto- ja edunvalvontatehtävissä.

Irina Arkanen

Palkanlaskennan asiantuntija

Irina Arkanen on työskennellyt noin 17 vuotta henkilöstö- ja palkkahallinon alalla palkka-asiantuntijan ja palkkapalvelun esihenkilön roolissa. Hänellä on laaja ja monipuolinen kokemus erilaisista palkanlaskentatilanteista sekä palkkaprosessien kehittämisestä.

Hanne Oinonen

Kehittämisen asiantuntija

Hanne Oinonen työskentelee Kelassa Palvelutoiminnan kehittämisyksikössä työnantajien sähköisistä asiointipalveluista vastaavan tiimin tuoteomistajana. Hannella on kokemusta Kelan päivärahaetuuksista pian 20 vuoden ajalta, erityisesti sairauspäivärahoista.