Kirjanpito ja tilinpäätös

Kirjanpitäjän top 10

Tilinpäätöksen laatiminen on usein haastava kokonaisuus, erityisesti yritysten tämänhetkisessä markkinatilanteessa, jossa liiketoimintaa ravistelee poikkeuksellinen toimintaympäristö. Koulutuksessa käydään käytännönläheisesti läpi olennaisia niin tilikauden aikaisen kirjanpidon kuin tilinpäätöksen yhteydessä esiin tulevia tärkeitä ja haastavia asiakokonaisuuksia. Näiden kysymysten asianmukainen käsittely on erittäin tärkeää kirjanpitäjän ja yrittäjän näkökulmasta. Kirjanpitäjä ja yrityksen taloushenkilö on yrittäjän arvokas yhteistyökumppani, jonka ammattitaitoa arvostetaan laajasti ja tämän koulutustilaisuuden tavoitteena on syventää ammattitaitoa entisestään. Koulutuksessa tuodaan myös esille se, miten tärkeää avoin ja riittävän säännöllinen talousasioiden läpikäynti asiakkaan kanssa on tilikauden aikaisen kirjanpidon kuin tilinpäätöksen oikeellisuuden näkökulmasta. Koulutus on monipuolinen kokonaisuus, jossa käydään käytännönläheisesti, innostavasti ja kattavin esimerkein läpi kirjanpitolain olennaiset säännökset, niiden vaikutus tilinpäätöksiin. Koulutustilaisuus edesauttaa sitä, että tilitoimistoammattilainen kehittyy ammatissaan ja pystyy entistä paremmin tarjoamaan asiakkailleen kokonaisvaltaisen palvelun niin kirjanpidollisissa kuin tilinpäätökseen liittyvissä kysymyksissä. Koulutus sopii KLT-asiantuntijalle, yritysneuvojille, tilitoimistoammattilaiselle ja tilitoimiston johtajalle.

KLT-ylläpito

3 h, ydinosaamisalue

PHT-ylläpito

3 h, muu osaamisalue

Talousosaaminen

Ammattilainen

Liiketoimintaosaaminen

Ammattilainen

Osallistumismuoto Verkkokoulutus

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

280€ (+ alv)

240€ (+ alv)

Hinta sisältää:

Hintaan sisältyvät videoluennot sekä ladattava koulutusmateriaali.

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

Koulutuksen läpikäyntiin kannattaa varata noin 5 tuntia. Koko koulutusta ei tarvitse käydä läpi kerralla, vaan voit helposti jaksottaa opiskelun lyhyempiin osiin. Koulutus koostuu osioista, joista kukin sisältää oman asiakokonaisuuden.

Kouluttaja on KHT-tilintarkastaja, joka työssään kohtaa pk-sektorilla usein esille nousevia kirjanpidon haasteita ja kysymyksiä.

• Verkkokoulutuksessa voit opiskella omassa tahdissasi silloin kun sinulle parhaiten sopii

• Ostettuasi verkkokoulutuksen, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen
  • Saat pääsyn verkkokoulutukseen heti

• Löydät ostamasi verkkokoulutukset OmaTAL-sivuiltasi: https://taloushallintoliitto.fi/oma-tal/koulutukset/omat-verkkokoulutukset/

• Voit katsoa videot useita kertoja oppimisesi varmistamiseksi

• Osakeyhtiölain olennaiset seikat tilinpäätökseen ja kirjanpitoon liittyen
  • Oikean ja riittävän kuvan merkitys tilinpäätöksen oikeellisuuden varmistajana
  • Yleiset tilinpäätösperiaatteet
  • Tulouttamisen oikea-aikaisuus ja siihen liittyvät haasteet kirjanpidossa ja tilinpäätöksessä
  • Pysyvät vastaavat, poistot sekä arvonalentumiset pysyvien vastaavien sijoituksista
  • Vaihto-omaisuuden oikea-arvostaminen
  • Myyntisaamiset tilinpäätöshetkellä
  • Rahoitusarvopaperit ja niiden käsittely tilinpäätöksessä ja kirjanpidossa
  • Oman pääoman riittävyys ja rekisteröintivelvoite
  • Vastaiset menot ja menetykset sekä pakollinen varaus
  • Merkittävimmät liitetiedot tilinpäätöksen näkökulmasta
  • Esimerkkejä käytännön tilinpäätöstilanteista

Lue lisää verkkokoulutuksista Kysy lisää

”Suosittelisin kurssia, koska se oli hyvin kattava ja kouluttaja oli erinomainen.” ”Asiat käydään tehokkaasti läpi ja hyviä käytännön esimerkkejä. Tämä oli hyvä kertaus tilinpäätöksiin valmistautuessa.”

Kouluttajat:

Henry Kampman

KHT, KTM

Henry Kampmanilla on yli 15 vuoden kokemus tilintarkastusyhtiöissä työskentelemisestä. Lisäksi aikaisemmassa työssään Kampman on toiminut taloushallinnon johtotehtävissä. Hänellä on pitkä kokemus erityisesti tilinpäätösasioiden kouluttajana.

Saatat myös pitää...