Toimialan liikevaihto kasvoi 7,3 prosenttia viime vuonna

Kirjanpito- ja tilinpäätöspalveluiden liikevaihto kasvoi 7,3 prosenttia vuonna 2022., selviää Tilastokeskuksen uusimmista tilastoista.

Vuoden 2022 tammi–kesäkuussa liikevaihto kasvoi 7,6 prosenttia ja heinä–joulukuussa tasan seitsemän prosenttia. Vuoden ensimmäisellä neljänneksellä liikevaihto toimialalla kasvoi 6,7 prosenttia edellisvuodesta ja toisella 8,4 prosenttia. Kolmannella neljänneksellä liikevaihto kasvoi 8,2 prosenttia ja vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä kasvua liikevaihdossa oli kuusi prosenttia. Voimakkain kuukausikohtainen kasvu oli syyskuussa, jolloin toimialan liikevaihto kasvoi 11,6 prosenttia vuoden takaisesta

Vuonna 2021 toimialan liikevaihto kasvoi 4,7 prosenttia. Vuoden 2021 ensimmäisellä puolikkaalla liikevaihto kasvoi kolme prosenttia ja toisella 6,5 prosenttia.

“Kirjanpitoala jatkaa vahvaa kasvuaan vuositasolla, kuten voimme luvuista nähdä”, sanoo Taloushallintoliiton toimitusjohtaja Jari Seppä.