Sinustako Taloushallintoliiton hallituksen uusi jäsen?

Taloushallintoliiton hallituksen jäsenyys on näköalapaikka, joka avartaa näkemyksiä toimialasta ja sen kehityksestä sekä tarjoaa mahdollisuuden vaikuttaa toimialan, yhdistyksen ja jäsenten asioihin käytännössä.

Jäsenet valitsevat tulevan kauden hallituksen liiton kevätkokouksessa 7.6.2022. Hallituksen kymmenestä henkilöstä viiden paikkaa on nyt täytettävänä. Yhdistyksen jäsenet voivat tehdä jäsenkokouksessa ehdotuksensa hallituksen jäseniksi. Tämän lisäksi kevätkokouksen valitsema vaalivaliokunta tekee oman ehdotuksensa. Mikäli ehdotuksia eri hallituspaikoille on enemmän kuin täytettäviä paikkoja, järjestetään äänestys.

Kerro omasta kiinnostuksestasi tai ehdota henkilöä pe 18.3. mennessä

Kesäkuussa valitaan hallituksen puheenjohtaja ja korkeintaan neljä hallituksen jäsentä kaudelle 2022–2023. Hallituksen jäsenen kausi on kaksi vuotta ja puheenjohtajan yksi vuosi alkaen heinäkuun alusta 2022.

Jos olet kiinnostunut paikasta Taloushallintoliiton hallituksessa, kerro siitä liiton vaalivaliokunnalle nyt ja viimeistään pe 18.3.! Voit myös ehdottaa mahdollista jäsentä ja pyytää häneltä suostumusta ehdokkuuteen.

Vaalivaliokunta eli Mikko Akselin (pj), Antti Aho, Riikka Lehtinen, Jonna Ranne ja Samuli Saviala muodostavat kaikista kiinnostuksensa ilmaisseista ja ehdotetuista henkilöistä oman ehdotuksensa jäsenkokoukselle.

Nykyisen hallituksen kokoonpano

Hallituksen jäsenet voivat tulla valituksi kolme perättäistä kertaa kaksivuotiskaudelle. Puheenjohtaja valitaan vuosittain.

Erovuoroiset hallituksen jäsenet:

• puheenjohtaja Antti Rantalainen (hallituksessa vuodesta 2017)
  • Max Gylling (hallituksessa vuodesta 2018)
  • Ari Mäkelä (hallituksessa vuodesta 2020)
  • Päivi Pitkänen (hallituksessa vuodesta 2018)
  • Sanna Viiliäinen (hallituksessa vuodesta 2020)

Hallituskauttaan jatkavat:

• varapuheenjohtaja Anu Keski-Filppula (hallituksessa vuodesta 2019)
  • Mikko Akselin (hallituksessa vuodesta 2021)
  • Mikko Kalliovaara (hallituksessa vuodesta 2021)
  • Elmeri Linnera (hallituksessa vuodesta 2019)
  • Jussi Uotila (hallituksessa vuodesta 2019)

Kysy lisää ja ilmoittaudu rohkeasti mukaan

Lähetä ehdotuksesi eli lyhyt esittely itsestäsi tai ehdottamastasi henkilöstä hänen suostumuksellaan sähköpostilla perjantaihin 18.3.2022 mennessä. Kerromme mielellämme lisää hallitustyöskentelystä:

Mikko Akselin
vaalivaliokunnan puheenjohtaja
mikko.akselin@tietoakseli.fi
Jari Seppä
toimitusjohtaja
jari.seppa@taloushallintoliitto.fi
Hallitus ja asiantuntijaryhmät
Taloushallintoliitossa ja Tili-instituuttisäätiössä toimii aktiivisesti alan ammattilaisista koostuvia erilaisia kokoonpanoja ja asiantuntijaryhmiä, jotka kehittävät toimialaa, alan pätevyyksiä sekä Taloushallintoliiton toimintaa. Asiantuntijaryhmät ovat jäsenille väylä vaikuttaa ja tuoda oma ammattitaito ja työpanos liiton päivittäisiin projekteihin.