Verotus, Palkkahallinto, Henkilöstöhallinto

Verovelvollisuusasema ja verosopimuksen mukainen asuminen

Tulossa

Koulutuksen tavoitteena on oppia selvittämään työntekijän verovelvollisuusasema Suomessa ja ymmärtää, miten asuinvaltio määritellään verosopimuksissa. Nämä asiat ovat perustana palkkatulon ja muiden tulojen verotukselle niin Suomesta ulkomaille lähdettäessä kuin ulkomailta Suomeen tultaessa.

Koulutus on suunnattu palkkahallinnon ammattilaisille sekä henkilöstöhallinnon osaajille (HR manager, HR spesialisti), jotka kohtaavat työssään ulkomaantyöskentelytilanteita. Kouluttajana toimii verotuksen ja kansainvälisten työskentelytilanteiden rautainen ammattilainen, jolla on vuosien kokemus kouluttamisesta.

Tämä koulutus kuuluu myös Palkka- ja henkilöstöhallinnon kansainvälisten tilanteiden erikoistumisohjelman kuusiosaiseen koulutuskokonaisuuteen. Voit ilmoittautua ohjelman yksittäisiin osiin tai koko koulutusohjelmaan.

Liiketoimintaosaaminen

Ammattilainen

Henkilöstöhallinto-osaaminen

Ammattilainen

Osallistumismuoto Etätoteutus

Hinta sisältää:

Hinta sisältää videoluennot, ladattavan koulutusmateriaalin sekä monivalintatehtäviä mallivastauksineen.

Yleiset peruutusehdot

Ohjelma

Koko koulutusta ei tarvitse käydä läpi kerralla, vaan voit helposti jaksottaa opiskelun lyhyempiin osiin. Pääset testaamaan oppimaasi monivalintatehtävillä ja näet malliratkaisut heti vastauksesi jälkeen.

• Verkkokoulutuksessa voit opiskella omassa tahdissasi silloin kun sinulle parhaiten sopii

• Ostettuasi verkkokoulutuksen, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen
  • Saat pääsyn verkkokoulutukseen heti

• Löydät ostamasi verkkokoulutukset OmaTAL-sivuiltasi: https://taloushallintoliitto.fi/oma-tal/koulutukset/omat-verkkokoulutukset/

• Voit katsoa videot ja tehdä tehtävät useita kertoja oppimisesi varmistamiseksi

Sisältö

• Yleinen ja rajoitettu verovelvollisuus​
    • Verovelvollisuusaseman määrittely - sovellettavat säännökset?
    • Mihin verovelvollisuusasemavaikuttaa?
  • Verovelvollisuusasema kansainvälisissä työskentelytilanteissa
    • Suomesta ulkomaille lähtevä työntekijä
    • UlkomailtaSuomeen tuleva työntekijä
  • Verosopimuksen mukainen asuminen
    • Miten verosopimuksen mukainen asuinvaltio määritellään?
    • Mihin verosopimuksen mukainen asuinvaltio vaikuttaa?

Kysy lisää

Tämä tuote kuuluu myös kokonaisuuteen:

Kouluttajat:

Anna-Leena Rautajuuri

johtava veroasiantuntija

Anna-Leena Rautajuuri toimii henkilöasiakkaiden tuloverotuksen johtavana veroasiantuntijana Verohallinnossa Etelä-Suomen verotoimisto 2:ssa. Hänellä on lähes 20 vuoden kokemus verotukseen liittyvistä asiantuntijatehtävistä. Hänen erityisosaamisalueisiinsa kuuluvat muun muassa kansainvälisiin työskentelytilanteisiin liittyvät verotus- ja ennakkoperintäkysymykset. Ennen Verohallintoa hän työskenteli noin 13 vuoden ajan KPMG:llä veroasiantuntijana ja on itsekin ollut ulkomaankomennuksella Ruotsissa vuonna 2007. Anna-Leena on toiminut luennoitsijana PHT-asiantuntijaohjelmassa jo usean vuoden ajan ja kouluttaa säännöllisesti sekä kotimaiseen että kansainväliseen henkilöverotukseen liittyvistä aiheista.