Palkkahallinto, Henkilöstöhallinto

Työluvat Suomeen tultaessa

Koulutuksessa käydään läpi erilaiset työ- ja oleskelulupatyypit Suomeen töihin tultaessa. Koulutuksen tavoitteena on ymmärtää minkälaisia maahanmuuttolupia ja velvoitteita työntekijöillä ja työnantajilla on, sekä niiden arvioitua kestoa. Tarkastelemme mahdollisia pullonkauloja palkatessa ulkomailta työntekijöitä Suomeen.

Koulutus on suunnattu palkkahallinnon ammattilaisille sekä henkilöstöhallinnon osaajille (HR manager, HR spesialisti), jotka kohtaavat työssään ulkomaantyöskentelytilanteita.

Kouluttajana toimii vankan kansainvälisen kokemuksen omaava Esa Johnsson, joka on kouluttanut aiheesta vuosien ajan.

Tämä koulutus kuuluu myös kuusiosaiseen Palkka- ja henkilöstöhallinnon kansainvälisten tilanteiden erikoistumisohjelmaan. Voit ilmoittautua ohjelman yksittäisiin osiin tai koko koulutusohjelmaan.

KLT-ylläpito

1 h, muu osaamisalue

PHT-ylläpito

1 h, ydinosaamisalue

TNT-ylläpito

1 h, muu osaamisalue

Liiketoimintaosaaminen

Ammattilainen

Henkilöstöhallinto-osaaminen

Erityisosaamisen syventäjä

Osallistumismuoto Verkkokoulutus

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

280€ (+ alv)

240€ (+ alv)

Hinta sisältää:

Hinta sisältää videoluennot, ladattavan koulutusmateriaalin sekä monivalintatehtäviä mallivastauksineen.

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

Koulutuksen läpikäyntiin kannattaa varata noin 1 tunti. Koko koulutusta ei tarvitse käydä läpi kerralla, vaan voit helposti jaksottaa opiskelun lyhyempiin osiin. Pääset testaamaan oppimaasi monivalintatehtävillä ja näet malliratkaisut heti vastauksesi jälkeen. Voit katsoa videot ja tehdä tehtävät useita kertoja oppimisesi varmistamiseksi.

• Erilaiset työ- ja oleskelulupatyypit Suomeen töihin tultaessa
  • Työntekijöiden ja työnantajien maahanmuuttoluvat ja velvoitteet sekä niiden arvioitu kesto

Koulutus on julkaistu maaliskuussa 2024.

Kysy lisää

Tämä tuote kuuluu myös kokonaisuuteen:

Kouluttajat:

Esa Johnsson

KTM, Manager

Esa Johnsson on kouluttanut pitkään Taloushallintoliitossa kansainvälisistä asioista. Hän johtaa vuosittain useiden satojen ulkomaankomennusten toteutusta Metso Outotecin kansainvälisiä komennuksia hoitavassa tiimissä. Ennen Metso Outotecille siirtymistä hän toimi yli vuosikymmenen ajan yritysmaailman konsulttina KPMG:llä ja PwC:llä avustaen yritysten ulkomaankomennuksiin liittyvissä kysymyksissä. Esa Johnsson on myös itse työskennellyt pitkään ulkomailla, veroasioissa USA:ssa pari vuotta sekä Ulkoministeriön palveluksessa Thaimaassa viiden vuoden ajan.