Orientaatio (Palkka- ja henkilöstöhallinto – Kansainvälisten tilanteiden erikoistumisohjelma)

Tämä koulutus on tarkoitettu vain Palkka- ja henkilöstöhallinnon kansainvälisten tilanteiden erikoistumisohjelmaan suorittaville.

Orientaatiossa tutustut muihin ryhmäläisiin ja kouluttajiin. Kuulet tarkemmin erikoistumisohjelman eri moduulien sisällöistä ja niihin liittyvistä tehtävistä.

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

04.03.2025 09:00

Päättyy

04.03.2025 09:30

Ilmoittaudu viimeistään

01.03.2025 12:00

Tämä tuote kuuluu myös kokonaisuuteen:

Kouluttajat:

Anna-Leena Rautajuuri

johtava veroasiantuntija

Anna-​Leena Rautajuuri toimii johtavana veroasiantuntijana Verohallinnossa. Hänen vastuualueisiinsa kuuluvat kansainväliseen ja kotimaiseen henkilöverotukseen sekä ennakkoperintään liittyvät asiat. Anna-Leenalla on noin 20 vuoden kokemus verotuksen asiantuntijatehtävistä. Hänen erityisosaamisalueisiinsa kuuluvat muun muassa kansainvälisiin työskentelytilanteisiin liittyvät vero-​ ja ennakkoperintäkysymykset sekä eri tyyppisten palkitsemisjärjestelmien ja henkilökuntaetujen verotukseen liittyvät kysymykset. Verohallinnon lisäksi Anna-Leena on työskennellyt noin 13 vuoden ajan yksityisellä sektorilla tilintarkastusyhteisön palveluksessa. Hän kouluttaa säännöllisesti ennakkoperintään ja kansainvälisiin työskentelytilanteisiin liittyvistä verotuskysymyksistä sekä muista kotimaiseen ja kansainväliseen henkilöverotukseen liittyvistä teemoista.

Esa Johnsson

KTM, Manager

Esa Johnsson on kouluttanut pitkään Taloushallintoliitossa kansainvälisistä asioista. Hän johtaa vuosittain useiden satojen ulkomaankomennusten toteutusta Metson kansainvälisiä komennuksia hoitavassa tiimissä. Ennen Metsoon siirtymistä hän toimi yli vuosikymmenen ajan yritysmaailman konsulttina KPMG:llä ja PwC:llä avustaen yritysten ulkomaankomennuksiin liittyvissä kysymyksissä. Esa Johnsson on myös itse työskennellyt pitkään ulkomailla, veroasioissa USA:ssa pari vuotta sekä Ulkoministeriön palveluksessa Thaimaassa viiden vuoden ajan.