Palkkahallinto

Laadun varmistaminen palkkahallinnossa – miten teet käytännössä

Tämä käytännönläheinen verkkokoulutus on sinulle, kun haluat omassa työssäsi varmistaa ja edesauttaa laadukkaan palkkahallinnon toteutumisen.

Palkkahallinnon toiminnan laatu varmistaa, että työntekijän palkka on laskettu oikein, palkanlaskennan sivukulut ja tulorekisteri-ilmoittaminen on tehty oikein ja myös kirjanpitoon on tuotettu oikeat kuluerät. Laatu on monen tekijän summa. Se perustuu palkanlaskijan ammattitaitoon ja järjestelmien toimivuuteen. Laatu onkin asiantuntijan moninaisen osaamisen lopputulos.

Koulutuksessa opit laaja-alaisesti, mitä laatu tarkoittaa palkkahallinnossa. Koulutuksen käytyäsi tiedät:

– mistä palkkahallinnon laatu syntyy

– miksi laatuun ja sen varmistamiseen kannattaa panostaa

– miten laadukkaan palkkahallinnon käytännön toteuttamiseen voidaan luoda työvälineitä

– miten laadun säännönmukaisen seurannan tuloksia on mahdollista hyödyntää niin työntekijöiden osaamisen kuin järjestelmien ja prosessien kehittämisessä

Käytännön esimerkissä kouluttaja käy läpi esimerkkiyrityksen palkanlaskennan haasteiden kehitystoimenpiteitä ja kuulet, miten näiden haasteiden ratkaiseminen paransi toiminnan laatua ja helpotti palkanlaskennan työtä.

Koulutus sopii PHT:lle ja muille palkkahallinnon ammattilaisille.

KLT-ylläpito

7 h, muu osaamisalue

PHT-ylläpito

7 h, ydinosaamisalue

Liiketoimintaosaaminen

Perusosaaja

Henkilöstöhallinto-osaaminen

Erityisosaamisen syventäjä

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta

Hinta Jäsenhinta Pätevyyshinta

280€ (+ alv)

240€ (+ alv)

240€ (+ alv)

Hinta sisältää:

Hinta sisältää videot sekä ladattavan koulutusmateriaalin.

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

Koulutuksen läpikäyntiin kannattaa varata noin 6,5 tuntia. Oppimistasi pääset testaamaan monivalintatehtävillä.

Kouluttajaksi on valittu asiantuntija, jolla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus palkkahallinnon laskenta- ja esimiestehtävistä tilitoimistoympäristössä.

  • Verkkokoulutuksessa voit opiskella omassa tahdissasi silloin kun sinulle parhaiten sopii

  • Ostettuasi verkkokoulutuksen, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen
  • Saat pääsyn verkkokoulutukseen heti

  • Löydät ostamasi verkkokoulutukset OmaTAL-sivuiltasi: https://taloushallintoliitto.fi/oma-tal/koulutukset/omat-verkkokoulutukset/

  • Voit katsoa verkkokoulutukset useita kertoja oppimisesi varmistamiseksi

Sisältö

Laatu palkkahallinnossa – yleistä

  • Laadukkaan palkkahallinnon tunnusmerkkejä
  • Selkeät kuvaukset prosesseista ja vastuiden jakamisesta

Laadun varmistamisen ja seurannan työvälineet palkkahallinnossa

  • Laadun toteumisen seuranta eri työvaiheissa
  • Seurannan tulosten hyödyntäminen prosessien ja järjestelmien kehittämisessä
  • Työntekijöiden osaamisen kehittämistarpeet
  • Työajan resursointi ja vastuunjako
  • Vuosikello toiminnan ohjaajana
  • Säännöllinen täsmäyttäminen laadun varmistamiseksi
  • Lomakepohjat ja ohjeistus työn tukena

Palkanlaskennan oikeellisuuden varmistaminen

  • Erilaisten muutostilanteiden haasteet ja työn laatu
  • Ajantasainen raportointi ja tiedon helppo saatavuus osana laatua
  • Apuvälineiksi palkanlaskentaprosessin seurantalista ja kuvaukset

Palkanlaskennan laajat osaamisvaatimukset

  • Ajantasaisen substanssi- ja järjestelmäosaamisen ylläpito
  • Muuttuvan toimintaympäristön haasteet osaamisen kehittämisessä
  • Laadukas asiakaspalveluosaaminen
  • Tietoturva ja tietosuojasäädökset osana palkkahallinnon tehtäviä

Tehokkaat ja monipuoliset tietojärjestelmät laadun tukena

  • Toiminnan ja järjestelmien jatkuva kehittäminen laadun varmistajina

Lue lisää verkkokoulutuksista Kysy lisää

Kouluttajat:

Mervi Nieminen

Mervi Nieminen

Manager, Payroll Services

Mervillä on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus palkkahallinnon laskenta- ja esimiestehtävistä kansainvälisessä tilitoimistoympäristössä. Tehtäviin on kuulunut monipuoliset ja haastavat palkanlaskentapalveluiden kehitystehtävät, lain ja työehtosopimustulkinnan lisäksi, kuten myös palkkatiimin vetovastuu Espoossa. Mervi on toteuttanut erilaisia palkkahallinnon konsultointiprojekteja; kartoituksia, kehittämisprojekteja sekä järjestelmäprojekteja. Accountorilla rooliin liittyy vahvasti palkkatiimien osaamisen kehittämisen hallinta sekä parhaiden palkanlaskentakäytäntöjen jalkauttaminen Suomi-tasolla.