Jäsenille

Tiesitkö, että Tilitoimistoturva-vakuutusratkaisu kattaa kaiken tämän?

Taloushallintoliiton jäsenyrityksille räätälöity Fennian tarjoama Tilitoimistoturva-vakuutusratkaisu on kattava paketti tilitoimistoyrittäjän vakuuttamiseksi. Esittelemme vakuutuksen parhaat puolet eduksesi.

Tilitoimistoturva kattaa esimerkiksi seuraavat asiat:

• Vastuuvakuutuskokonaisuus, joka muodostuu toiminnanvastuu-, varallisuusvastuu- ja oikeusturvavakuutuksista. Tämä on Tilitoimistoturvan keskeisin osa.
    • Varallisuusvastuuvakuutus. Perinteisesti tilitoimistot ovat kokeneet varallisuusvastuuvakuutuksen erittäin tärkeänä turvana. Varallisuusvastuuvakuutus on pakollinen Taloushallintoliiton jäsenille ja Tilitoimistoturva kattaa tämän.
    • Oikeusturvavakuutus, joka kattaa monesta muusta vakuutuksesta poiketen omien kulujen lisäksi myös vastapuolen oikeudenkäyntikulut.
  • Valinnaisina lisäosina voi ottaa mukaan myös rikosvakuutuksen ja tietoturvavakuutuksen.

”On hyvä huomata, että Tilitoimistoturvan varallisuusvastuuvakuutus poikkeaa monesta muusta vastaavasta vakuutuksesta. Tilitoimistoturvassa tilitoimiston työntekijän törkeää huolimattomuutta ei ole rajattu pois. Vakuutus kattaa myös alihankkijat.”, muistuttaa jäsenpalvelujen johtaja Ari Lahdenkauppi

Monella tilitoimistolla suurin riski saattaa liittyä mahdollisiin rikoksiin, kuten kavalluksiin esimerkiksi rahaliikennehoidon palvelujen yhteydessä. Myös erilaiset tietoturvapoikkeamat ovat mahdollisia ja niitä varten on mahdollista myös varautua vakuutuksella.

Tilisanomissa käsiteltiin marraskuussa tuoretta Vaasan hovioikeuden ratkaisua sopimusperustaisesta vahingonkorvauksesta. Kyseisen tapauksen kaltaisissa tilanteissa Taloushallintolliton jäsenille räätälöity Tilitoimistoturva-vakuutusratkaisu olisi antanut tavallista vakuutusta paremman turvan seuraavin tavoin:

• Varallisuusvastuuvakuutuksessa työntekijän törkeää huolimattomuutta ei ole rajattu pois
  • Erillinen Rikosvakuutus olisi antanut lisäturvaa kavalluksen osalta
  • Oikeusturvavakuutus olisi antanut lisäturvaa vastapuolen oikeudenkäyntikulujen osalta

Vakuutuksia otettaessa on syytä kiinnittää huomiota myös vakuutusmäärään. Tuoreessa Vaasan hovioikeudenratkaisussa toimeksiantosopimuksen vastuunrajoitus ohitettiin kohtuuttomana. Vakuutusturvaa miettiessä on hyvä muistaa, että vakuutuksella on pystyttävä tarvittaessa kattamaan myös usealle asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneet vahingot ja sarjavahingot sekä mahdolliset tilanteet, joissa sopimusten mukaiset vastuunrajoitukset eivät päde.

Tilitoimistoturvan vakuutusehdot

Tilisanomat: Sopimusperustainen vahingonkorvaus

Lue lisää jäseneduista

Jäsenen edut
Taloushallintoliiton jäsenyys tuo monia rahanarvoisia etuja.