Osaamispolut

Erotu joukosta ja aloita matkasi alan arvokkaimmaksi osaajaksi.
Saat meiltä suunnitelmalliset koulutukset koko henkilöstön tarpeisiin.

Osaamispolut – kysymyksiä ja vastauksia

Mikä on osaamispolku?

Taloushallintoliiton osaamispolut ovat koulutuksistamme muodostuvia kokonaisuuksia. Osaamispolun tarkoitus on tukea sinua tai työntekijääsi kouluttautumaan tavoitteellisesti taloushallinnon tehtävissä. Osaamispolut vievät sinua kohti taloushallinnon kovinta substanssiosaamista tai kohti tiettyä taloushallinnon roolia. Osaamispolkuja on tarjolla niin taloushallinnosta kuin palkka- ja henkilöstöhallinnosta. Osaamispolut koostuvat lähi- ja etäkoulutuksista sekä verkkokoulutustallenteista ja koulutuksiin liittyvistä tehtävistä.

Voinko hankkia itselleni osaamispolun vai hankinko yksittäisiä koulutuksia, jotka kuuluvat johonkin polkuun?

Jos haluat hankkia itsellesi koko osaamispolun, teemme sinulle tarjouksen kokonaisuudesta. Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit myös hankkia yksittäisiä koulutuksia, jotka ovat osa osaamispolkua. Näet osaamispolkujen verkkosivulta, mitä koulutuksia mihinkin polkuun kuuluu. Osaamispolut koostuvat lähi- ja etäkoulutuksista sekä verkkokoulutustallenteista ja koulutuksiin liittyvistä tehtävistä.

Onko Taloushallinnon digipaketti osa osaamispolkua vai pitääkö minun hankkia digipaketti erikseen?

Taloushallinnon digipaketti ei ole osa osaamispolkuja vaan se pitää hankkia erikseen. Taloushallinnon digipaketti sisältää pääsyn kaikkiin osaamispolkuihin kuuluviin verkkokoulutuksiin, Tilisanomat-digilukuoikeuden ja TilisanomatLIVE-webinaarien katseluoikeuden. Lisää ohjeita digipaketista löydät täältä.

Voinko hankkia osaamispolun työntekijälleni?

Osaamispolun voi suorittaa joko itse tai sen voi hankkia esimerkiksi työntekijän suoritettavaksi. Osaamispolut koostuvat lähi- ja etäkoulutuksista sekä verkkokoulutustallenteista ja koulutuksiin liittyvistä tehtävistä. Koulutusten suorituksia voi seurata Oma TAL -palvelussa.

Miten voin seurata osaamispolun edistymistä?

Koulutusten suorituksia voi seurata Oma TAL -palvelussa. Työnantaja voi seurata myös työntekijöidensä koulutuksien suorituksia. Työnantajan näkymä avataan syyskuussa 2023.

Kauanko osaamispolut kestävät?

Koulutuksia voi käydä omaan tahtiin. Osaamispoluille ei ole määritelty alku- ja loppupäivää. Osaamispolut koostuvat lähi- ja etäkoulutuksista sekä verkkokoulutustallenteista ja koulutuksiin liittyvistä tehtävistä. Osaamispolut ovat koulutusten muodostamia kokonaisuuksia, joiden pohjalta voit kouluttautua suunnitelmallisesti taloushallinnon tehtäviin.

Palkkaan harjoittelijan tilitoimistooni. Onko teillä harjoittelijalle sopivaa osaamispolkua?

Sekä taloushallinnon että palkka- ja henkilöstöhallinnon osaamispoluista löytyy uraansa aloittavan polku. Voit selata taloushallinnon polkuja täältä tai palkka- ja henkilöstöhallinnon polkuja täältä. Aloittavan polku on loistava tapa kouluttaa työntekijää ja parantaa osaamista taloushallinnon tehtävissä.

Saanko todistuksen, kun olen suorittanut jonkin osaamispolun kokonaan?

Osaamispolun suorituksesta saa todistuksen. Myös yksittäisistä koulutuksista ja verkkokoulutuksista saa todistuksen, joka tulee näkyviin käyttäjän Oma TAL -sivustolle.