Uusi TAL 2023 -sopimuskokonaisuus

Tilauksen tila
Ei liittynyt
Maksuton

Taloushallintoliitto on julkaissut uudet taloushallintoalan yleiset sopimusehdot TAL2023. Keskeisin muutos edellisiin sopimusehtoihin on vastuunrajauksen euromäärän nostaminen. Lisäksi on huomioitu tarve käyttää erityisasiantuntijaa esimerkiksi vaativissa verokysymyksissä sekä mahdolliset vastuut ulkomaisen lainsäädännön seuraamuksista. Myös osapuolten mahdollisuuksia purkaa sopimus väärinkäytöstilanteissa on tehostettu.

Järjestimme maanantaina 18. joulukuuta 2023 webinaarin, jossa esittelimme muutokset. Tilaisuudessa oli mukana sopimusehtoja valmistelleen työryhmän jäseniä sekä tässäkin sopimuspäivityksessä juridisena asiantuntijana toiminut asianajaja Asta Siponen. Astalla on pitkä kokemus taloushallintoalan sopimusehtojen laadinnasta ja alan sopimuskäytännöistä.

Sopimusehdot TAL2023 löydät verkkosivuiltamme kohdasta Sopimukset ja sopiminen. Vain jäsenille tarkoitetun sopimuksiin liittyvän sisällön löydät jäsensisältöjen laatumalleista.

Huom. Webinaari ei ole verkkokoulutus eikä sen katsomisesta saa todistusta. Webinaarista ei myöskään tule automaattista suoritusmerkintää KLT-, PHT- tai TNT-pätevyysraportointiin.