Laadun varmistaminen palkkahallinnossa – miten teen käytännössä

Tilauksen tila
Ei liittynyt
Hinta
Maksullinen verkkokurssi, myynti verkkokaupan kautta

Pätevyydet:

KLT-ylläpito7 h, muu osaamisalue
PHT-ylläpito7 h, ydinosaamisalue

Tässä koulutuksessa saat käytännönläheistä tietoa siitä, millä eri tavoin voit omassa työssäsi varmistaa ja edesauttaa laadukkaan palkkahallinnon toteutumisen. Koulutuksessa kuulet,

  • mistä palkkahallinnon laatu syntyy
  • miksi laatuun ja sen varmistamiseen kannattaa panostaa
  • miten laadukkaan palkkahallinnon käytännön toteuttamiseen voidaan luoda työvälineitä
  • miten laadun säännönmukaisen seurannan tuloksia on mahdollista hyödyntää niin työntekijöiden osaamisen kuin järjestelmien ja prosessien kehittämisessä

Koulutusmateriaali  sisältää:
56 sivua (110 diaa)

Koulutusvideoiden kesto: 
6 tuntia

Tehtäviä yhteensä:
32 tehtävää
Suoritusmerkinnän saaminen edellyttää, että jokaisesta tehtäväosiosta saa 75 % oikein.

Kouluttaja:
Mervi Nieminen, palkkapalveluiden palvelujohtaja, Accountor Services Oy

Koulutuksen sisältö

OSA 1: Laatu palkkahallinnossa – yleistä

  • Laadukkaan palkkahallinnon tunnusmerkkejä
  • Selkeät kuvaukset prosesseista ja vastuiden jakamisesta

OSA 2: Laadun varmistamisen ja seurannan työvälineet palkkahallinnossa

  • Laadun toteumisen seuranta eri työvaiheissa
  • Seurannan tulosten hyödyntäminen prosessien ja järjestelmien kehittämisessä
  • Työntekijöiden osaamisen kehittämistarpeet
  • Työajan resursointi ja vastuunjako
  • Vuosikello toiminnan ohjaajana
  • Säännöllinen täsmäyttäminen laadun varmistamiseksi
  • Lomakepohjat ja ohjeistus työn tukena

OSA 3: Palkanlaskennan oikeellisuuden varmistaminen

  • Erilaisten muutostilanteiden haasteet ja työn laatu
  • Ajantasainen raportointi ja tiedon helppo saatavuus osana laatua
  • Apuvälineiksi palkanlaskentaprosessin seurantalista ja kuvaukset

OSA 4: Palkanlaskennan laajat osaamisvaatimukset

  • Ajantasaisen substanssi- ja järjestelmäosaamisen ylläpito
  • Muuttuvan toimintaympäristön haasteet osaamisen kehittämisessä
  • Laadukas asiakaspalveluosaaminen
  • Tietoturva ja tietosuojasäädökset osana palkkahallinnon tehtäviä

OSA 5: Tehokkaat ja monipuoliset tietojärjestelmät laadun tukena

  • Toiminnan ja järjestelmien jatkuva kehittäminen laadun varmistajina

Tämä koulutus on julkaistu helmikuussa 2022. Koulutuksen sisältö on tarkastettu keväällä 2024.